خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
کد خبر : 28129
Share

مصدقی : امکانات حمل و نقل ریلی و دریایی برای زائران اربعین حسینی فراهم میشود

مسعود مصدقی از فراهم سازی امکانات حمل و نقل ریلی و دریایی در ایام اربعین در این شهرستان خبر داد.

مسعود مصدقی از فراهم سازی امکانات حمل و نقل ریلی و دریایی در ایام اربعین در این شهرستان خبر داد.
مدیر کل پایانه های خوزستان بر فراهم سازی امکانات بیشتر در مرز شلمچه نسبت به سال گذشته تاکید و اظهار کرد: امسال تعداد گیت های مرز شلمچه به ۴۸ گیت افزایش یافته و بر تعداد نیروهای داخل پایانه نیز افزوده شده است. همچنین تمهیدات و امکانات مورد نیاز برای خروج از مرز از جمله بارکدخوان، پاسپورت خوان، تجهیرات کامپیوتری و فیبر نوری برای انتقال داده ها در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: همچنین برای امسال در مرز شلمچه، سالن پایانه مسافربری با مساحت هفت هزار متر مربع که یکی از بزرگترین سالن های موجود در ۲۶ مرز کشور است را با پیشرفتی ۶۰ درصدی برای اربعین آماده کرده ایم و ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی در آن نیز پیش بینی شده است.
مدیر کل پایانه های خوزستان به برشماری سایر خدمات ارائه شده پرداخت و بیان کرد: ایجاد فضایی برای برپایی نماز در محل پایانه شلمچه، بهسازی کریدور های خروجی و سالن مسافربری قدیم که اینک از آن برای بازگشت زوار استفاده می شود، همچنین جداسازی مسیر رفت و برگشت زائر با کانتینر، استقرار خودپرداز بانکی به تعداد مورد نیاز، نصب دوربین مداربسته برای کنترل ترافیک و تردد در پایانه شلمچه و افزایش پهنای باند از چهار مگابایت به ۱۰ مگابایت در پایانه شلمچه از جمله امکانات فراهم شده در مرز شلمچه به منظور خدمات رسانی بهتر به زوار است.
مصدقی بر بسیج ناوگان حمل و نقل عمومی برای سرویس دهی به زوار اربعین در شلمچه تاکید و عنوان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، مینی بوس و خودورهای سواری به تعداد مورد نیاز برای انتقال زوار به نقطه صفر مرزی و همچنین از محل پایانه به سمت پارکینگ خروجی، نقاط درون استانی و برون استانی تامین شده است.
وی از حمل و نقل ریلی به عنوان دیگر تمهیدات اتخاذ شده در راستای ایاب و ذهاب زائران در این اربعین یاد کرد و گفت: با پایانه راه آهن هماهنگ شده که ۱۰ قطار به صورت روزانه زوار را در مسیر خرمشهر تا پایانه مرزی شلمچه انتقال دهد.
مدیر کل پایانه های خوزستان ادامه داد: همچنین پنج قطار خرمشهر- اهواز به صورت پنج ران، صبح و پنج ران بعد از ظهر  و  ۱۰ ران دیگر نیز برای مسیر خرمشهر- اهواز پیش بینی شده است تا بتوان از ظرفیت ریلی نیز برای خدمات دهی مطلوب تر به زوار استفاده کرد.
مصدقی همچنین با اشاره به فراهم بودن امکان انتقال دریایی زوار از خرمشهر به عراق اظهار کرد: سال گذشته، چهار هزار نفر از مسیر دریایی به بصره منتقل شدند و ظرفیت سازی شده تا این تعداد امسال افزایش یابد.
وی با اشاره به مرز چذابه بیان کرد: خدماتی تقریبا مشابه شلمچه در مرز چذابه نیز ارائه می شود و همچون شلمچه در چذابه نیز ۴۸ گیت راه اندازی شده است. در مرز چذابه نیز در بحث ایاب و ذهاب مشکلی وجود ندارد و با توجه به جمعیت کمتر موجود در مرز چذابه به نسبت مرز شلمچه پیش بینی می شود مشکل خاصی نیز در این مرز ایجاد نشود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.