خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
کد خبر : 28095
Share

اشتری: زائران اربعین می‌توانند با خودروی شخصی تا مرز مراجعه کنند

فرمانده نیروی انتظامی گفت: زائران اربعین می‌توانند با خودروی شخصی تا مرز مراجعه کنند و در آنجا مکان‌هایی برای نگهداری خودروها تدارک دیده شده است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: زائران اربعین می‌توانند با خودروی شخصی تا مرز مراجعه کنند و در آنجا مکان‌هایی برای نگهداری خودروها تدارک دیده شده است.
سردار حسین اشتری ظهر امروز دوشنبه در مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور زائران اباعبدالله حسین در مرزهای شلمچه و چذابه، به‌خوبی صورت می‌گیرد و گزارشی که به ما دادند نشان می‌دهد، وضعیت ترافیکی و رانندگی نیز خوب است.
وی افزود: در پایانه‌های مرزی، زائران اربعین توقف کمتری نسبت به سال گذشته دارند. این مسئله هم به دلیل افزایش گیت‌هایی است که امسال داشتیم؛ بنابراین زائران امسال سریع‌تر از سال گذشته از مرز رد می‌شوند.
فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی عنوان کرد: توصیه‌ای که به زائران دارم این است که حتماً با گذرنامه‌های معتبر و اخذ ویزا به مرزها مراجعه کنند چرا که ما در خود مرزها نه صدور گذرنامه داریم و نه ویزا و اگر به این مکان بیایند و ویزای موردنظر را دریافت نکرده باشند، حتماً دچار مشکل می‌شوند.
سردار اشتری ادامه داد: توصیه دیگر اینکه با مأموران پلیس همکاری و با مأموران راه‌ها و پایانه‌ها هماهنگی داشته باشند.
وی تصریح کرد: هماهنگی خوبی در آن‌سوی مرزها و در کشور عراق و مرزبانی این کشور انجام شده و آنها همکاری خوبی با زائران داشته‌اند که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و دچار مشکل نشویم.
فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی در توصیه‌ای دیگر به زائران گفت: زائران برگشت خودشان را مدیریت کنند تا تراکمی ایجاد نشود. اگر یک یا دو روز دیرتر به مقصد خود برسند مطمئناً راحت‌تر برمی‌گردند.
سردار اشتری افزود: وسایل رفت‌وآمد برای زائران در مرزها تدارک دیده شده و محل‌هایی برای آنهایی که با خودروی شخصی خود آمده‌اند، آماده شده که باید خودروهای خود را در آنجا پارک و نگهداری کنند که این مکان‌ها از امنیت کافی برخوردار است.
وی اظهار کرد: از تمامی زوار درخواست داریم تا همکاری لازم را با مأموران نیروی انتظامی و تمامی متصدیان در بین راه و پایانه‌های مرزی داشته باشند.
فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی با تأکید دوباره بر اخذ ویزا و گذرنامه از شهرهای مبدأ بیان کرد: البته در شهرهای مرزی مانند سوسنگرد، آبادان و خرمشهر صدور ویزا را داریم. علت اینکه بر گرفتن ویزا و گذرنامه در شهرهای خودشان تأکید داریم برای این است که آنجا خلوت‌تر است و این امر سریع‌تر و روان‌تر صورت می‌گیرد.
سردار اشتری گفت: آن دسته از زائرانی که گذرنامه دسته‌جمعی دارند، حتماً باید با هم حرکت کنند چون اگر یک نفر هم نباشد همه اعضا کاروان باید معطل آن یک نفر باقی بمانند؛ بنابراین باید تماماً طبق لیست حرکت کنند تا بتوانند از مرز خارج شده و به کشور عراق ورود داشته باشند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.