خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
کد خبر : 28094
Share

نصراله پور:انسداد مبادی بی سوادی در دستور کار آموزش و پرورش دزفول است

رئیس آموزش و پرورش دزفول گفت: انسداد مبادی بی سوادی و جلوگیری از بازماندن دانش آموزان از تحصیل در دستور کار آموزش و پرورش دزفول است.

رئیس آموزش و پرورش دزفول گفت: انسداد مبادی بی سوادی و جلوگیری از بازماندن دانش آموزان از تحصیل در دستور کار آموزش و پرورش دزفول است.
غلامرضا نصراله پور عصر امروز دوشنبه در  هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دزفول، اظهار کرد: هرسال از سوی مراکز استان یک ارزیابی از عملکرد سالیانه شوراهای آموزش و پرورش شهرستان ها بر اساس ابتکارات، اجرای مصوبات و تلاش ها صورت می گیرد.
رتبه اول شورای آموزش وپرورش دزفول در استان
وی افزود: خوشبختانه شورای آموزش و پرورش  شهرستان دزفول توانست با کسب بیش از ۸۰ امتیاز ازسوی استان رتبه اول را در میان شوراهای آموزش و پرورش شهرستان های خوزستان در سال ۹۳ کسب کند که این امر مرهون زحمات فرهنگیان شهرستان است. ضمن اینکه چهار ناحیه اهواز و ماهشهر نیز در این رتبه بندی به ترتیب دوم و سوم شدند.
رئیس آموزش و پرورش دزفول به بحث راه اندازی مراکز یادگیری محلی در روستاهای شهرستان اشاره کرد و گفت: مطابق با پیگیری ها مقرر شده تا یک مرکز یادگیری محلی در روستای انجيرک دزفول با توجه به وجود فضای مناسب و تعداد زیاد افراد بي سواد و کم سواد در این منطقه  افتتاح شود.
نصراله پور با بیان اینکه در نظر داریم با توجه به وجود افراد کم و سواد و بی سواد فراوان در برخی مناطق شهرستان، در شهرک های سنجر و شهرک زراعی دزفول نیز چنین مراکزی تاسیس کنیم، افزود: برروی این گونه مناطق با جدیت زوم کرده ایم تا بتوانیم آمار افراد کم سواد را کاهش دهیم.
وی همچنین از تلاش آموزش و پرورش دزفول برای انسداد مبادی بی سوادی در این شهرستان خبر داد و گفت: در برخی مناطق به ویژه روستاها بسیاری از دانش آموزان به دلایل مختلف از جمله ازدواج، بدسرپرست و یا بی سرپرست بودن و یا عدم وجود مکان آموزشی در مناطق سکونتشان تنها تا مقطع ابتدایی تحصیل می کنند که این امر موجب افزایش تعداد افراد کم سواد در  شهرستان شده است.
رئیس آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه قصد داریم تا تداوم تحصیل دانش آموزان شهرستان  به ویژه در مقاطع ابتدایی را زیر نظر بگیریم، عنوان کرد: با توجه به صندوقی که به همت فرهنگیان شهرستان تحت عنوان طرح برکت تاسیس شده با بررسی و پیگیری هایی که باید انجام دهیم نمی گذاریم هیچ دانش آموزی بخاطر مسائل مالی از تحصیل محروم شود.
توزیع شیر و قرص آهن در مدارس
نصراله پور همچنین از آغاز به کار توزیع شیر در مدارس شهرستان خبرداد و گفت: امسال در تمام مدارس دزفول به جز بزرگسالان و آموزش از راه دور، ۳ بار در طول هفته شیر توزیع خواهد شد که این امر از دو هفته پیش آغاز شده است.
وی همچنین به پیگیری های این اداره با دانشگاه علوم پزشکی در خصوص توزیع قرص آهن میان دانش آموزان اشاره کرد و افرود:خوشبختانه  بااین رایزنی ها امسال در اکثر دبیرستان های دخترانه شهرستان قرص آهن توزیع خواهد شد در حالی که در سایر شهرستان های کشور اینگونه نخواهد بود.
رئیس اداره آموزش و پرورش دزفول همچنین در خصوص شایعه پخش شده در برخی رسانه ها مبنی بر عدم اجازه به دانش آموزان برای حضور در مراسم تشییع شهید مدافع حرم شهرستان دزفول گفت: متأسفانه برخی خبرگزاری ها اقدام به انتشار این مطلب کذب کرده اند در حالی که نام  دانش آموزی که این ادعا را در رسانه ها مطرح کرده در سیستم آموزشی اداره وجود ندارد. ضمن اینکه ما روز گذشته حتی در مقابل برخی مدارس ایستگاه صلواتی نیز برپا کرده بودیم و شاهد حضور پرشور دانش آموزان دزفولی  در مراسم تشییع شهید والامقام بودیم.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.