خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
کد خبر : 26896
Share

پیام محرمانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره تحریم های ایران

علاوه براین پیام ، اخیرا در جلساتی در واشنگتن و نیویورک با حضور مدیران نفتی و بانکداران مقامات دولت آمریکا به آنها تاکید کرده اند تحریم های ایران همچنان پابرجا هستند.

علاوه براین پیام ، اخیرا در جلساتی در واشنگتن و نیویورک با حضور مدیران نفتی و بانکداران مقامات دولت آمریکا به آنها تاکید کرده اند تحریم های ایران همچنان پابرجا هستند.
خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد وزارت امور خارجه آمریکا با ارسال پیامی محرمانه به کشورهای مختلف به آنها تاکید کرده است تحریم های ایران مادامی که این کشور به طور کامل به تعهدات خود در قالب توافق هسته ای ماه جولای (24 تیر) عمل نکرده است، پابرجا است.
رویترز در خبری به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شده است این پیام خصوصی از طریق وزارت امور خارجه آمریکا به سفارت خانه های این کشور در کشورهای مختلف فرستاده شده تا در اختیار دولت ها و شرکت های طرف معامله با ایران قرار گیرد.
در این پیام تاکید شده مادامی که ایران به تعهدات هسته ای خود به طور کامل عمل نکرده است تحریم های نفتی و بانکی همچنان پابرجا است و شرکت های نفتی و بانک ها نباید برای دادوستد با ایران عجله داشته باشند.
در این پیام تصریح شده مادامی که آژانس بین المللی انرژی هسته ای تایید نکرده است که ایران به تعهدات خود در قالب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) عمل کرده است، نباید تحریم ها را لغو شده حساب کرد.
آژانس بین المللی انرژی هسته ای قرار است در 15 دسامبر(24 آذر) گزارشی درباره فعالیت های ایران در چارچوب عمل به تعهدات در قالب برجام منتشر کند.
یک منبع دیپلماتیک مستقر در لندن به رویترز گفته است:" ایالت متحده آمریکا با این پیام قصد داشته به دولت های مختلف (غربی) گوشزد کند که در زمینه لغو تحریم های ایران نباید جلوتر از آمریکا حرکت کنند."
در سه ماه گذشته و پس از رسیدن به توافق نهایی هسته ای بین ایران و گروه 1+5 هیات های مختلف اقتصادی و سیاسی از کشورهایی چون آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، ژاپن و هند به منظور بررسی راهکارهای همکاری و سرمایه گذاری پس از لغو تحریم ها به یران سفر کرده اند.
همچنین در 3 ماهه گذشته نمایندگانی از شرکت های نفتی بزرگ اروپایی از جمله شرکت های "رویال داچ شل" بریتانیا و هلند، "توتال" فرانسه و "انی" ایتالیا به منظور بررسی شرایط سرمایه گذاری در پروژه های نفتی و گازی به ایران سفر کرده اند.
یک مقام آگاه دولت اوباما که رویترز نامی از او نبرده، ارسال پیام محرمانه وزارت امور خارجه این کشور به سفارت خانه های آمریکا درباره تحریم های ایران را تایید کرده است.
رویترز نوشت علاوه براین پیام ، اخیرا در جلساتی در واشنگتن و نیویورک با حضور مدیران نفتی و بانکداران مقامات دولت آمریکا به آنها تاکید کرده اند تحریم های ایران همچنان پابرجا هستند.
همچنین منبع دیپلماتیک مستقر در لندن به رویترز گفته است تصمیم ایران برای برگزاری یک کنفرانس درباره فرصت های سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران که طبق برنامه قرار بود در 14 دسامبر سال جاری (23 آذر) در لندن برگزار شود در اثر فشارهای آمریکا به دولت انگلیس برای عدم برگزاری این کنفرانس پیش از لغو تحریم های ایران، لغو شده است. این منبع افزوده است این کنفرانس احتمالا در ماه فوریه 2016 (بهمن 94) برگزار خواهد شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.