خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
کد خبر : 26787
Share
رویترز:

نمایندگان اصولگرا برای تصویب توافق ایران و غرب شرط گذاشتند

ارائه گزارش بررسی توافق ایران و گروه 1+5 به مجلس ایران با بازتاب خارچه ای رسانه ای همراه بوده است.رویترز در این باره نوشت: کمیته اصولگرای مجلس ایران در شرایطی از توافق هسته ای ایران و غرب اعلام حمایت کرد که هیچ بازرسی خارجی از سایت های نظامی ایران

ارائه گزارش بررسی توافق ایران و گروه 1+5 به مجلس ایران با بازتاب خارچه ای رسانه ای همراه بوده است.
رویترز در این باره نوشت: کمیته اصولگرای مجلس ایران در شرایطی از توافق هسته ای ایران و غرب اعلام حمایت کرد که هیچ بازرسی خارجی از سایت های نظامی ایران صورت نگیرد و هیچ محدودیتی بر ارتقای سیستم برنامه های موشکی ایران نیز وجود نداشته باشد.
این پیشنهادات در گزارشی از سوی کمیته ویژه برررسی برجام عنوان شده است که در صورت تصویب از سوی مجلس ایران و تایید از سوی مجلس بالاتر ایران به قانون تبدیل خواهد شد.
رهبر ایران  در تاریخ سوم سپتامبر در سخنرانی عنوان کردند که بهتر است در خصوص توافق هسته ای در مجلس ایران رای گیری انجام شود اما همچنان تصمیم گیری در این باره به رهبر ایران بستگی دارد چرا که ایشان عالی ترین مقام تصمیم گیری درباره مسائل کشور هستند.
با این حال به دلیل آنگه توافق هسته ای ایران قرار است یک برهه زمانی چندین ساله را دربربگیرد احتمال اینکه ایران و یا طرف های غربی بخواهند آن را نقض کنند وجود دارد.
از سوی دیگر اما یکی از جناح های قدرتمند ایرانی همچنان به اعلام شک و تردید خود درباره توافق صورت گرفته میان ایران و غرب ادامه می دهد تا  خود را از آسیب سیاسی مخرب عواقب اجرا و تصویب این توافق دور کند.
این توافق در تاریخ 14 ژولای میان ایران و گروه 1+5 به امضا رسید و محدودیت هایی را بر برنامه هسته ای ایران در قبال برداشته شدن تحریم ها اعمال می کند و دهه ها دشمنی و تخاصم میان ایران و غرب کمتر می کند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.