خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۹:۴۲
کد خبر : 26781
Share

طالقانی :آغاز طرح عملیات تفکیک پسماند از مبدا در مدارس شهر اهواز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از آغاز طرح تفکیک پسماند از مبدا در مدارس شهر اهواز با هدف صیانت و حفاظت از محیط زیست خبر داد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از آغاز طرح تفکیک پسماند از مبدا در مدارس شهر اهواز با هدف صیانت و حفاظت از محیط زیست خبر داد.
محمدامین طالقانی اظهار کرد: فاز نخست طرح تفکیک پسماند از مبدا در سه منطقه 2،6،8 مناطق شهرداری اهواز اجرا می‌شود.
وی افزود: در مرحله نخست، آموزش و توزیع پکیج‌های آموزشی برای دانش آموزان و در ادامه سطل‌های تفکیک زباله توزیع خواهد شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اهواز تصریح کرد: این سازمان جهت ترغیب و انگیزه دانش آموزان به قید قرعه سفر به کیش را برای دانش آموزانی که دوستدار محیط زیست هستند در نظر گرفته است.
طالقانی با اشاره به آغاز اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، مشارکت شهروندان در اجرای این طرح را بسیار موثر دانست و گفت: موفقیت این طرح مستلزم همکاری دیگر نهادها، رسانه‌ها و حضور مردم است.  
وی ادامه داد: طرح تفکیک پسماند، یکی از اصلی‌ترین حلقه‌های زنجیره بازیافت وبهره برداری از پسماند است که مورد توجه جدی این سازمان بوده و مدیریت بهینه نظافت شهر، جمع‌آوری پسماند و خدمت‌رسانی به شهروندان از اولویت‌های کاری این سازمان است.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز در ادامه، آغاز این طرح را نقطه عطفی در حل معضل پسماند و حفظ محیط زیست برای نسل‌های آینده عنوان کرد.
*طرح تفکیک پسماند از مبدا در کلانشهر اهواز تدوین و آماده اجرا شد
طالقانی با بیان اینکه طرح تفکیک پسماند از مبدا در کلان شهر اهواز تدوین و آماده اجرا شده است تصریح کرد: این طرح زیست محیطی از مهرماه سال 1393 در مناطق 1، 2، 3 و 6 شهرداری اجرایی و در این ارتباط مقدمات اجرای این طرح مهم چون تهیه کانکس و خودروی حمل زباله از درب منازل آماده شده است.
وی توزیع کیسه مخصوص زباله قابل بازیافت و سطل تفکیک زباله از مبدا را از دیگر اقدامات مهم سازمان پسماند برای اجرای طرح زیست محیطی تفکیک زباله از مبدا  عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح که نیازمند همکاری و مشارکت نزدیک شهروندان اهوازی است امکان بازیافت زباله و بازگشت علمی به طبیعت با کمترین ضایعات زیست محیطی فراهم خواهد شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.