خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۹:۲۹
کد خبر : 26776
Share

برگزاری کارگاه فرهنگی غدیر در خانه تاریخی تیزنو دزفول

مدیر انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول گفت: بافت‌های تاریخی در کشور ظرفیت بالایی برای نقش‌آفرینی در اجرای برنامه‌های فرهنگی دارند که با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان از آن به خوبی بهره‌برداری کرد.

مدیر انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول گفت: بافت‌های تاریخی در کشور ظرفیت بالایی برای نقش‌آفرینی در اجرای برنامه‌های فرهنگی دارند که با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان از آن به خوبی بهره‌برداری کرد.
محمد آذرکیش بیان کرد: انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول با هدف گرامیداشت روز غدیرخم روز آغاز ولایت امام علی علیه السلام و همچنین آشنایی شهروندان با خانه‌های تاریخی شهر دزفول کارگاه فرهنگی غدیر را ویژه عموم خانواده‌ها (بزرگسالان و کودکان ) برگزار کرد.
او ادامه داد: این برنامه با حضور اقشار مختلف مردم در خانه تاریخی تیزنو با استقبال خوبی از سوی شهروندان روبه‌رو شد. در این برنامه کارگاه نقاشی و رنگ‌آمیزی کودکان از بناهای تاریخی دزفول، نمایشگاه کتاب، مسابقه کتابخوانی غدیر به همراه نور افشانی اجرا شد.
آذرکیش خاطرنشان کرد: فضای سنتی خانه تاریخی تیزنو که با نورپردازی ویژه‌ای زیبایی آن بیشتر نمایان شده بود فضای متفاوتی از سایر برنامه‌های فرهنگی ویژه غدیر ایجاد کرده بود و انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول با حمایت و همراهی سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری و دفتر تدوین پرونده نامزدی میراث جهانی دزفول در یونسکو و با همکاری روابط عمومی شهرداری دزفول، در راستای آشنایی هر چه بیشتر مردم با جاذبه‌های تاریخی شهرستان و به ویژه بافت تاریخی دزفول این مراسم را برنامه‌ریزی و اجرا کرد.
مدیر انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول گفت: بناهای تاریخی شهر دزفول فرصت‌های گران‌بهایی هستند که تاکنون توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی آنها نشده و دلسوزان این میراث ارزشمند در دزفول تلاش دارند با معرفی استفاده صحیح از آنها روحی تازه در کالبد آنها دمیده و با بازگرداندن فعالیت‌ها و کارکردهای مرتبط با روح هویتی آنها زمینه حفظ و نگه‌داری آنها را فراهم کنند.
وی افزود: بافت‌های تاریخی به دلیل تغییر زندگی مردم نیازمند تعریف کارکردهایی تازه برای حفظ و مرمت هستند و برنامه‌ریزان میراث کشور می‌توانند با در نظر گرفتن این ظرفیت‌ها، پروژه‌ها و فعالیت‌های متناسبی را برای توجیه فرهنگی و اقتصادی این بناها برنامه‌ریزی کنند.
آذرکیش اظهار داشت: برگزاری کارگاه فرهنگی غدیر در خانه تیزنو که از آثار ثبت ملی بافت تاریخی دزفول است با استقبال کم نظیر شهروندان همراه بود گواه روشنی بر این مدعا است که می‌توان به خوبی از فرصت‌های بافت تاریخی دزفول بهره‌برداری و حفظ، مرمت و احیای آن را به صورت جدی دنبال کرد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.