خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
کد خبر : 26065
Share

عبداللهی :جایگاه نخست منطقه ویژه بندر امام (ره) در ترانزیت مواد نفتی کشور

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) طی پنج ماهه نخست امسال موفق شد به عنوان مرز خروجی ترانزیت، 78 درصد از سهم ترانزیت مواد نفتی را به خود اختصاص داده و رتبه نخست را در این زمینه حفظ کند.

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) طی پنج ماهه نخست امسال موفق شد به عنوان مرز خروجی ترانزیت، 78 درصد از سهم ترانزیت مواد نفتی را به خود اختصاص داده و رتبه نخست را در این زمینه حفظ کند.
سعدالله عبداللهی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان با اشاره به ترانزیت 2 میلیون و 15 هزار و 904 تن فرآورده نفتی طی پنج ماهه نخست امسال از مجتمع بندری امام خمینی(ره)، اظهار‌کرد: این مجتمع بزرگ بندری ضمن فراهم کردن بستر مساعد برای فعالیت‌های بخش‌خصوصی موفق شده است به عنوان مرز خروجی ترانزیت، رتبه نخست ترانزیت فرآورده‌های نفتی را تثبیت کند.
وی افزود: حجم ترانزیت نفتی کشور در این مدت بیش از دو میلیون و 613 هزار تن بوده است که 78 درصد آن از مرز خروجی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) ترانزیت شده است و حاکی از شکوفایی فعالیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بندری به عنوان کانون ترانزیت فرآورده‌های نفتی کشور است.
عبداللهی در تشریح دلایل رونق فعالیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری تصریح کرد: برخورداری از مزیت نزدیکی به کشور عراق و فراهم آمدن بسترهای مناسب توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان، موجب جلب توجه سرمایه گذاران جهت ایجاد امکانات و تأسیسات تخلیه و بارگیری مکانیزه برای فرآورده‌های نفتی شده است.
مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) بهره‌گیری از توان تخصصی و فنی نیروی انسانی کارآمد و آموزش دیده و تجهیزات مدرن و پیشرفته را از جمله دیگر عواملی بر شمرد که موجب استقبال روز افزون فعالان حوزه ترانزیت در این مجتمع بندری و در نتیجه  شکوفایی این نوع فعالیت شده است.
وی با اشاره به اهمیت همکاری بین بخشی دستگاه‌های متولی بازرگانی کشور، هم‌افزایی نهادهای ذیربط در این زمینه برای تقویت روز افزون ترانزیت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشور به ویژه بنادر استان را عاملی پیش برنده در شکوفایی فعالیت‌های ترانزیتی دانست.
عبداللهی اظهارکرد: سهم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از کل ترانزیت کشور اعم از کالاهای نفتی و غیرنفتی طی پنج ماهه نخست امسال 38 درصد بوده است که نشان از جایگاه مهم این بندر بزرگ تجاری در زمینه ترانزیت دارد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.