خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۹:۰۶
کد خبر : 25968
Share

صفوت :همـایش «بهبهان؛ فرهنگ و تمدن» برگزار می‌شود

رییس اداره میراث فرهنگی بهبهان گفت: مرکز جمع‌آوری اسناد و مطالعات بهبهان با همکاری استادان و پیشکسوتان حوزه میراث فرهنگی شهرستان بهبهان در نظر دارد همایشی با عنوان "بهبهان؛ فرهنگ و تمدن" را در 16 مهر ۱۳۹۴برگزار کند.

رییس اداره میراث فرهنگی بهبهان گفت: مرکز جمع‌آوری اسناد و مطالعات بهبهان با همکاری استادان و پیشکسوتان حوزه میراث فرهنگی شهرستان بهبهان در نظر دارد همایشی با عنوان "بهبهان؛ فرهنگ و تمدن" را در 16 مهر ۱۳۹۴برگزار کند.
امیرمنصور صفوت گفت: از پژوهشگران و علاقه‌مندان تاریخ و فرهنگ بهبهان درخواست می‌شود مقالات خود را در موضوعات زیر و بر اساس جدول زمان‌بندی به دبیرخانۀ همایش ارسال کنند. چکیده مقالات و نیز متن کامل مقالات پذیرفته‌ شده در گاه‌نامه "ارگان" منتشر خواهد شد. تعدادی نیز در زمان برگزاری همایش ارایه ‌می‌شوند.
وی افزود: محورهای همایش اعم از تاریخ ارجان و بهبهان، فرهنگ عامیانه مردم شهرستان بهبهان، معرفی اماکن تاریخی و دیدنی شهرستان بهبهان، معرفی چهره‌های ادبی، فرهنگی و تاریخی شهرستان بهبهان است.
صفوت تاکید کرد: مقالات تهيه شده به آدرس خوزستان، بهبهان، خیابان شهیدآباد جنب کلانتری 11، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بهبهان ارسال و یا به پست الکترونیکی motaleatbehbahan@gmail.com ارسال شوند.
وی خاطرنشان کرد: آخرین مهلت دریافت آثار هشتم مهر 94 است. آثار در 2 بخش مقالات پژوهشی (جمع‌آوری مطالب با تحقیق و پژوهش) و مقالات ترویجی (ارایه نظر و ایده) قابل دریافت است.
رییس اداره میراث فرهنگی بهبهان افزود: چارچوب مقاله باید شامل مقدمه (شامل ادبيات موضوع و بيان مسأله)، روش مطالعه (كتابخانه‌اي، ميداني، تحليلي، توصيفي و...)، يافته‌ها، بحث و نتيجه‌گيري، منابع، جداول و نمودارها (هر كدام در صفحه جداگانه) و ضوابط شكلي مقاله باشد و مقالات حداكثر از 20 تا 25 صفحه تايپ شده بیشتر نشود.
وی درباره سایر استانداردهای نگارش مقاله در این همایش افزود: چكيده‌اي در حدود 200 تا 250 كلمه به زبان فارسي همراه مقاله باشد. خلاصه چكيده بايد در یک صفحه مجزا نوشته شود و حاوي بيان كلي مسأله پژوهشي، يافته‌هاي عمده و نتيجه‌گيري كلي مقاله باشد. چكيده شامل هدف يا اهداف مطالعه يا مقاله، روش مطالعه، يافته‌ها و نتيجه‌گيري ‌باشد. در انتهاي چكيده حدود پنج كلمه در مورد موضوع پژوهش به عنوان واژگان كليدي آورده شود.
صفوت تاکید کرد: استانداردهاي كتاب‌شناسي در این همایش به این نحو است که در انتهاي مقاله ضروري است تا منابعي كه به‌ طور مستقيم يا غيرمستقيم در پژوهش به آن‌ها مراجعه شده به طور كامل ارایه شود. در اين زمينه بهتر است ابتدا منابع فارسي و سپس منابع خارجي آورده شود.
وی تصریح کرد: در مورد ساير موارد نظير استخراج از مقالات مجلات و منابع اينترنتي مطابق رويه معمول عمل شود، ويرايش ادبي و نگارش مقاله در زمينه وضعيت نگارشي، املايي و تايپي متن مقالات نيز لازم است ويرايش‌هاي لازم صورت پذيرد. اصلاح غلط‌هاي تايپي و املايي، جمله‌بندي، رعايت علایم نگارشي نظير «نقطه»، ويرگول، نقطه ويرگول، گيومه و... رعایت شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.