خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
کد خبر : 25951
Share
دولت چقدر کسری بودجه دارد؟

بودجه لازم برای حل مشکل بیکاری

بنابراین دولت برای ایجاد 900 هزار شغل در سال باید رقمی معادل 135 هزار میلیارد تومان را هزینه کند.طی سال های اخیر موضوع حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال یکی از دغدغه های اقتصادی مطرح در کشور بوده است و همه ساله به واسطه ورود نیروی کار تحصیل کرده به بازار کار این دغدغه تشدید شده است.

بنابراین دولت برای ایجاد 900 هزار شغل در سال باید رقمی معادل 135 هزار میلیارد تومان را هزینه کند.
طی سال های اخیر موضوع حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال یکی از دغدغه های اقتصادی مطرح در کشور بوده است و همه ساله به واسطه ورود نیروی کار تحصیل کرده به بازار کار این دغدغه تشدید شده است.
در حالی که هم اکنون بیکاری یکی از مشکلات بزرگ اقتصاد کشور به شمار می رود علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده استدر حال حاضر حدود ۲۲ میلیون شاغل در کشور داریم که در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۳۱ میلیون شاغل خواهد رسید که با توجه به این موضوع باید سالانه حدود ۹۰۰ هزار شغل جدید در کشور ایجاد شود.
به گفته ربیعی در حال حاضر حدود ۴ میلیون نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی در کشور داریم که با تأخیر وارد بازار کار می‌شوند و این در حالی است که این فارغ‌التحصیلان حاضر به کار در همه‌ جایی نیستند و دنبال شغل اداری می‌گردند.
وزیر کار تاکید کرد دولت برای اینکه کشور را به رشد مناسب برساند باید با تمام توان تلاش کنیم تا بتوانیم درصد بیکاری در کشور را کاهش دهیم و کشورمان را از رکود خارج سازیم، در حالی‌ که در سال ۹۳ برای ۵۰ هزار نفر شغل ایجاد شده؛ اما متأسفانه ۵۰ هزار شغل نیز از دست‌ رفته و قیمت تمام‌شده شغل در کشور خیلی بالاست.
این در حالی است که پیش از این وزیر کار اعلام کرده بود هزینه ایجاد هر اشتغال در شرکت های تامین اجتماعی 150 میلیون تومان است. بنابراین دولت برای ایجاد 900 هزار شغل در سال باید رقمی معادل 135 هزار میلیارد تومان را هزینه کند.
این در حالی است که در بودجه سال 94 کل کشور هزینه ایجاد اشتغال 4 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که با این رقم می توان حدود 26 هزار و 600 شغل ایجاد شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.