خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
کد خبر : 25947
Share
احمدی نژاد و دلواپسان زیر تیغ انتقاد «شیخ دیپلمات»

تمام کنایه‌های روحانی در نشست خبری با همان لبخند همیشگی

مخالفان دولت و محمود احمدی نژاد از کنایه‌های روحانی در نشست خبری در امان نبودند.رئیس جمهور روحانی در نشست خبری خود با اهالی رسانه، با همان لبخند همیشگی و البته با کنایه بسیار سخن گفت و از برخی رفتارها گلایه کرد. همچون گذشته دلواپسان، رسانه‌های مخالف دولت، مجلس و دولت احمدی نژاد از
رئیس جمهور روحانی در نشست خبری خود با اهالی رسانه، با همان لبخند همیشگی و البته با کنایه بسیار سخن گفت و از برخی رفتارها گلایه کرد. همچون گذشته دلواپسان، رسانه‌های مخالف دولت، مجلس و دولت احمدی نژاد از کنایه‌های روحانی در امان نبودند. او پاسخ هجمه‌های اخیر در مورد سخنانش در مورد وظایف شورای نگهبان را هم بی پاسخ نگذاشت و در لفافه به منتقدان سخنانش گفت که او به عنوان رئیس جمهور به دنبال اجرای قانون است و نمی‌شود به این بهانه به او حمله کنند.

قطعا سخنان پرکنایه روحانی قطعا با واکنش‌های فراوانی از سوی منتقدان دولت تدبیر و امید روبرو خواهد شد.

کنایه روحانی

دستگاه و فرد مورد کنایه

 

دولت یازدهم در قدم اول سعی کرد در سیاست داخلی زخم جدیدی ایجاد نکند و بر زخم‌های گذشته مرهم گذارد و تلاش کرد روابط جنا‌ح‌ها، احزاب، گروه‌ها، اقوام، مذاهب، ادیان در کشور روابطی آشتی جویانه، مسالمت‌آمیز و برادرانه باشد و اگر شکاف اجتماعی وجود دارد تا احد امکان ترمیم شود.

 

اشاره به اختلافات ایجاد شده میان جامعه در زمان احمدی نژاد

 

ما قصد دعوا با هیچ نهاد و هیچ کسی را نداریم. همان طور که در گذشته گفتم من در انتخابات به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی به وظایفم عمل خواهم کرد و ممکن است برخی خوشحال شوند یا خوشحال نشوند اما به هر حال ما باید مجری قانون باشیم و کاری به بقیه‌اش نداریم.

 

 

نمی دانم چرا وقتی از قانون صحبت می‌کنیم برخی ناراحت می‌شوند و به مذاقشان خوش نمی آید که از قانونگرایی صحبت شود. قانون را باید برای همه یکسان اجرا کرد اما این گروه وقتی از قانون صحبت می‌شود می گویند حاشیه سازی نکنید با این حساب وقتی صحبت از قانونگرایی حاشیه سازی باشد حتما باید متن را انحصار و رانت خواری در نظر گرفت.

اشاره به دلواپسان که سخنان روحانی در مورد وظایف دولت و شورای نگهبان را برای کشور خطر ناک می‌دانستند.

 

دولت در رفع تمامی انحصارها و فسادها موفق نبوده اما گام های بسیاری در این راه برداشته و برخواهد داشت و لازم است رسانه ها هم نقش مهم خود را در مبارزه با فساد ایفا کنند

 

اشاره به فسادهای دولت احمدی نژاد

 

رسانه هایی که آزاد باشند و از امنیت واحدی در مقایسه با یکدیگر برخوردار باشد نه اینکه برخی از نشریات هر چه بخواهند بگویند و تهمت و افترا بزنند و مشکلی هم برایشان پیش نیاید اما رسانه ای دیگر با کوچکترین خطایی توسط تمام دستگاه ها و نهادها مورد پیگرد قرار گیرند.

 

اشاره به رسانه‌های مخالف دولت همچون روزنامه کیهان، وطن امروز و خبرگزاری‌های فارس و تسنیم

 

ما در گذشته در آمد ارزی خوبی در اختیار داشتیم و بیش از 700 میلیارد دلار از این راه به دست آورده ایم، اما حاصل آن تعطیلی دو هزار بنگاه صنعتی و بیکاری 500 هزار نفر در بخش صنعت شد. ما طی سالهای گذشته تقریبا اشتغال خالص نداشتیم و ایران به بازاری برای مهندسین و کارگران خارجی بدل شده بود به شکلی که آن‌ها تولید می کردند و ما با پول نفت کالاهایشان را خریداری کرده و در بازار عرضه می کردیم.

 

اشاره به تصمیمات غلط اقتصادی احمدی نژاد

 

امروز یک معاهده جدید وجود ندارد و در برجام هم گفته شده ایران به صورت داوطلبانه این کار را انجام می‌دهد. ضمن اینکه هیچ یک از کشورهای 1+5 برجام را پارلمان خود نبرده‌اند که ما ببریم. اگر برجام را به مجلس ببریم الزامی برای دولت می‌شود، یعنی کار را به نفع طرف مقابل انجام دهیم البته ممکن است برخی‌ها نظرشان این باشد که باید به مجلس برود اما در آن صورت چیزی را که تا به حال رییس‌جمهور و وزیر خارجه امضا نکرده‌اند باید امضا کنند یعنی الزاماتی را بر خودمان وارد کنیم که هیچ کشوری نکرده است.

مجلس و کمیسیون ویژه برجام

 

تلاش دولت از ابتدا بر این بوده که در داخل جامعه همه احساس آرامش بیشتری کنند. اگر موضوعی در گذشته بوده و می‌توانیم طبق قانون به آن پایان دهیم باید به آن پایان دهیم. ادامه مشکل در جامعه صرف‌نظر از اینکه حق با هر کسی بوده درست نیست و اینکه یک موضوع به یک مساله‌ دائم تبدیل شود کسی از آن سودی نمی‌برد.

 

برخی از مسائل کار دولت نیست و دولت به تنهایی نمی‌تواند آنها را انجام دهد اما می‌تواند مقدمات و شرایط امر را فراهم کند.

 

اشاره به برخی توقعات اصلاح طلبان در مورد تغییر در سیاست داخلی و رفع حصر

 

باید تلاش کنیم به وحدت و همدلی برسیم البته از گذشته نیز درس بگیریم و نگذاریم انحراف تکرار شود اما باید حوصله به خرج دهیم تا در زمان مناسب به نتیجه برسیم.

اشاره به انحرافات دولت احمدی نژاد

 

از نظر حقوقی هر کسی آزاد است که شکایت خودرا مطرح کند و ما نیز هیچ ابایی نداریم که فردی از یک مقام دولتی شکایت کند و شاید از یک دیدگاه این به نفع دولت باشد؛ چرا که فرصتی پیش می آورد که ما مواردی را تبیین کنیم. البته اگر ما دائم بیاییم توضیح بدهیم که قبلا چه شده و چطور بوده و خلاف قانون چطور بوده،‌ عملکرد دولت تبدیل می‌شود به مواردی که در دولت گذشته صورت گرفته است و این نه خواست مردم است و نه دولت فرصت چنین کاری را دارد. البته به مناسبت‌هایی هر وقت فرصتی پیش آمده اشاره‌ای به این موارد کرده‌ایم. خدمت مقام معظم رهبری گفتم که این دولت از وقتی که کارش را شروع کرد با سه چاله بزرگ روبرو بوده که این چاله‌ها هنوز پر نشده است.

 

 

وحانی بدهی های کلان دولت قبل، نادرست اجرا شدن قانون هدفمند شدن یارانه‌ها و اجرای بدون حساب و کتاب مسکن مهر را این سه چاله مهم عنوان کرد

تصمیمات سیاسی و اقتصادی دولت‌های نهم و دهم

 


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

درودبراحمدی نژاد
نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.