خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر : 25901
Share

نگاهی به عملکرد تیم‌های خوزستانی‌ در 5 هفته ابتدایی لیگ

تیم‌های خوزستانی حاضر در لیگ برتر فوتبال کشور با تمام فراز و نشیب‌های‌شان، پنج هفته ابتدایی لیگ را به پایان رساندند و اکنون با قرار گرفتن در دوران تعطیلات، خود را برای ادامه لیگ آماده می‌کنند.

تیم‌های خوزستانی حاضر در لیگ برتر فوتبال کشور با تمام فراز و نشیب‌های‌شان، پنج هفته ابتدایی لیگ را به پایان رساندند و اکنون با قرار گرفتن در دوران تعطیلات، خود را برای ادامه لیگ آماده می‌کنند.
استقلال اهواز، استقلال خوزستان و فولادخوزستان، سه نماینده فوتبال خوزستان در لیگ برتر کشور تاکنون عملکرد متفاوتی نسبت به یکدیگر داشته‌اند.
شاگردان کم‌نام و نشان ویسی تا این هفته از رقابت‌ها توانسته‌اند با سه پیروزی، یک تساوی و یک باخت، رده دوم جدول را به خود اختصاص دهند. فولادخوزستان برخلاف فصل گذشته در این فصل لیگ را خوب شروع نکرد و با سه تساوی و دو باخت در مکان آخر جدول 16 تیمی جای گرفت تا هواداران این تیم را بیش از گذشته ناراحت و خشمگین کند. همچنین تیم تازه لیگ برتری شده استقلال اهواز با یک پیروزی، دو تساوی و دو باخت در جایگاه سیزدهم ایستاده است.
استقلال خوزستان؛ فراتر از انتظار
کم‌تر کسی تصور می‌کرد تیمی که در فصل گذشته در آستانه سقوط به لیگ دسته یک بود، بتواند لیگ را خوب آغاز کند و با 10 امتیاز از پنج بازی خود و میانگین دو امتیاز در هر بازی، جایگاه دوم را تا این هفته از رقابت‌ها ازآن خود کند.
شاگردان ویسی در پنج هفته ابتدایی لیگ برتر با دریافت تنها دو گل از حریفان، بهترین خط دفاعی را در اختیار خود دارند. موسی کولیبالی و محمد طیبی، دو مدافع بلند قد خط میانی و عقیل کعبی و جلال عبدی دو مدافع کناری این تیم با عملکرد خوب خود در چند هفته اخیر به سختی اجازه دریافت گل را به حریفان دادند.
به طور حتم تاثیرگذارترین بازیکنان این تیم تا پایان هفته پنجم روح‌الله سیف‌اللهی و حسن بیت‌سعید هستند. سیف‌اللهی برخلاف فصل گذشته که خشن‌ترین بازیکن لیگ برتر بود، در این فصل عملکرد درخشانی را از خود به نمایش گذاشته است و حاصل کار او تاکنون یک گل و سه پاس گل بوده است. دیگر بازیکن تاثیرگذار استقلال خوزستان حسن بیت‌سعید است؛ مهاجم سابق فولادنوین که دراگان اسکوچیچ روی نام او برای حضور در فولادخوزستان خط کشیده بود، در استقلال خوزستان به یک ستاره تبدیل شده است. بیت‌سعید تاکنون توانسته سه گل برای استقلالی‌ها به ثمر برساند. همچنین نباید از عملکرد خوب و تاثیرگذار فرناندو خسوس، گلر این تیم که در پنج هفته آغازین لیگ سه کلین‌شیت داشته است، گذشت.
شاگردان ویسی با این عملکرد و ادامه روند خوب خود می‌توانند جایگاه خود را در بالای جدول تثبیت کنند. تیمی که از چندین بازیکن فصل گذشته فولادنوین سود می‌برد، همانند همان تیم فولادنوین در لیگ دسته یک از هماهنگی خوبی برخوردار است و همه مردم خوزستان را امیدوار به درخشش دوباره فوتبال این استان کرده است.
استقلال اهواز؛ پر از حاشیه
یکی از پر هوادارترین تیم‌های ایران که پس از پنج سال با خرید امتیاز فولادنوین به لیگ برتر صعود کرده است، تا روزهای ابتدایی لیگ از بازیکنان تستی در تمرینات خود استفاده می‌کرد و با تیمی ناآماده وارد لیگ برتر شد اما با این وجود نمی‌توان گفت این تیم عملکرد بدی داشته است.
شاگردان سیاوش بختیاری‌زاده در دیدار ابتدایی خود توانستند در قم، صبای این شهر را متوقف کنند و در دیدار بعد خود در اهواز سیاه جامگان را از پیش رو برداشتند، اما در دو دیدار بعدی خود از ملوان و استقلال تهران شکست خوردند و در هفته پنجم مقابل ذوب‌آهن میزبان با کسب حداقل امتیاز از زمین بازی خارج شدند.
در مجموع می‌توان به تیم استقلال اهواز نمره قبولی داد، چرا که باوجود ناآماده بودن این تیم برای حضور در لیگ برتر، اکنون در جدول رده‌بندی بالاتر از سه تیم سرشناس پرسپولیس، نفت تهران و فولادخوزستان قرار گرفته‌ است. به گفته سیاوش بختیاری‌زاده، استقلالی‌ها از تعطیلی لیگ نهایت استفاده را خواهند برد. آبی‌پوشان اهوازی در پی خرید دو بازیکن خارجی و برگزاری یک اردو هستند تا تیم خود را با آمادگی بیشتر روانه ادامه مسابقات لیگ برتر کنند.
اما در همین چند هفته سپری شده از لیگ، استقلالی‌ها کم حاشیه نداشته‌اند. از ناهماهنگی مدیریتی این تیم گرفته تا استعفای قائم‌‌مقام باشگاه و یکی از اعضای هیات‌ مدیره. به هر حال با تمام فراز و نشیب‌ها، تماشاگران استقلال اهواز به این تیم امیدوارند و در انتظار موفقیت تیم‌شان هستند.
فولاد خوزستان؛ ناکام بزرگ
فولادی‌ها برخلاف فصل گذشته خوب کار نمی‌کنند و تا این هفته از رقابت‌ها در انتهای جدول رده‌بندی جای دارند. تیم دراگان اسکوچیچ قبل از آغاز فصل با برگزاری اردوی آمادگی در ترکیه و چند دیدار دوستانه به نظر می‌رسید به آمادگی و هماهنگی خوبی دست پیدا کرده است اما این تیم تا این هفته از مسابقات عملکردی به دور از انتظار از خود ارائه داده است. اندوخته 3 امتیازی فولاد تا پایان پنج هفته ابتدایی لیگ، هواداران آن را نگران آینده تیم کرده است.
فولادخوزستان در خط دفاع با کمبود بازیکن مواجه است و در خط حمله نیز از نبود مهاجمی شش‌دانگ و بلند قد رنج می‌برد و اسکوچیچ قصد جذب یک مهاجم باکیفیت خارجی را دارد تا خط حمله تیمش را ترمیم کند.
عملکرد فولادخوزستان در فصل نقل و انتقالات می‌توانست بهتر از این باشد. فولادی‌ها می‌توانستند نقاط ضعف‌شان را برطرف کنند اما به گفته خود اسکوچیچ نتوانستند این کار را انجام دهند و یا پول خرید بازیکنان گران قیمت را نداشتند و یا بازیکنان با کیفیت به این تیم نمی‌آمدند.
اسکوچیچ همه مشکلات و عملکرد ضعیف این تیم را بر عهده گرفته و گفته است که در شرایط سخت با همه مشکلات می‌جنگند و جا خالی نمی‌کند. مردم خوزستان بیش از این از فولاد انتظار دارند و می‌خواهند تیم‌شان به همان شرایط خوب دو سال گذشته بازگردد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.