خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
کد خبر : 25296
Share
مردم ایران قدرت محافظت از توافق را دارند

هافینگتن‌پست: ایران نه تنها از تحریم و جنگ نترسید بلکه قدرت خود را مستحکم کرد

زمانی که خبر توافق با ایران منتشر شد، میلیون ها نفر از مردم ایران به خیابان ها آمدن و جشن برپا کردند. مخالفان توافق هسته‌ای در آمریکا اما برچسب نمایش پیروزی ایران بر آمریکا را بر این جشن زدند.سایت روزنامه آمریکایی هافینگتن پست در گزارشی قابل توجه می نویسد: تصاویر

زمانی که خبر توافق با ایران منتشر شد، میلیون ها نفر از مردم ایران به خیابان ها آمدن و جشن برپا کردند. مخالفان توافق هسته‌ای در آمریکا اما برچسب نمایش پیروزی ایران بر آمریکا را بر این جشن زدند.
سایت روزنامه آمریکایی هافینگتن پست در گزارشی قابل توجه می نویسد:  تصاویر گرفته شده از این جشن در ایران اما چیز دیگری را نشان می داد، این جمعیت گردهم آمده نه تنها پرچم آمریکا را آتش نزدند بلکه با آن به جشن و سرور پرداختند. در سراسر ایران، مردمان شاد، پرچم ایران و آمریکا را در کنار هم و با شعار سلام جهان، تکان دادند.
در قلب خاورمیانه، مردم ایران اصلی ترین نیروهایی بودند که دولت خود را به مذاکرات هسته ای سوق دادند. به مدت 10 سال، تحریم های بین المللی و تهدید به جنگ نتوانست برنامه هسته ای ایران را متوقف کند و به جای آن جسارت گسترش فعالیت های هسته ای را به تهران داد.
طی 36 سال گذشته، نظام ایران نه تنها از تحریم و جنگ نترسید بلکه به واسطه آن قدرت خود را مستحکم کرد.
امروز ایران، کشوری که 60 درصد از جمعیت آن را جوانان زیر 30 سال تشکیل می دهند، می خواهد با دنیا رابطه برقرار کند و به دنبال اصلاحات درون دولت است؛ علاوه بر آن مردم  ایران قدرت محافظت از این توافق هسته ای و حکومت خود از تمامی درگیری های در جریان در خاورمیانه را دارند.
مردم ایران همچنین قوی ترین متحد تلاش های در جریان برای دفاع از توافق هسته ای در برابر گروه های مخالف آن هستند. این توافق، یک موفقیت دیپلماتیک برد-برد برای آمریکایی ها و مردم ایران است.
شهروندان ایرانی و آمریکایی قدرت این را دارند که بتواند از موفقیت آمیز بودن این توافق اطمینان خاطر دهند. آنها به تنهایی می توانند نمایندگانی مسئولیت پذیر برای نهایی کردن این توافق باشند.
با این توافق، مردم آمریکا و کنگره این کشور می تواند به یک شریک جدید قدرتمند خوش آمد بگوید. با اجرای توافق هسته ای، آمریکا می تواند در دو زمینه فرهنگی و اقتصادی با یک جامعه مدنی قدرتمند در خاورمیانه ارتباط برقرار کند. ارتباطی که می تواند زندگی آمریکایی ها و دلارهای مالیاتی را از یک جنگ دیگردر خاورمیانه نجات دهد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.