خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد خبر : 25282
Share

فرصت‌های متنوع توسعه گردشگری ورزشی در دزفول

عضو انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول گفت: صنعت گردشگری یکی از پررونق‌‌ترین صنایع دنیا است و هر روزه در ابعاد مختلف تخصصی‌تر می‌شود و در این میان فرصت‌های بسیاری را برای توسعه اقتصادی شهرهای مختلف دنیا فراهم می‌آورد.

عضو انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول گفت: صنعت گردشگری یکی از پررونق‌‌ترین صنایع دنیا است و هر روزه در ابعاد مختلف تخصصی‌تر می‌شود و در این میان فرصت‌های بسیاری را برای توسعه اقتصادی شهرهای مختلف دنیا فراهم می‌آورد.
سیده الهام قاضی‌زاده اظهار کرد: امروزه ورزش‌های آبی یکی از پرطرفدارترین اقسام توسعه و رونق گردشگری در دنیا است و طرفداران بسیاری دارد. فعالیت‌های فیزیکی برای گروه‌های مختلف در این نوع گردشگری و آرامش روانی حاصل از آن به همراه لذت بصری، انگیزش و شور و شعف زیادی را برای انسان فراهم می‌آورد.
کارشناس ارشد برنامه‌ریزی گردشگری بیان کرد: دزفول با وجود رودخانه دز می‌تواند پذیرای گردشگران ورزشی در تمام فصول سال باشد. با وجود آبی زلال و عمیق، هیجان و ماجراجویی رقابت ورزش‌های آبی به اوج می‌رسد و فرصت رونق و تجربه تفریحات سالم و لذت‌بخش فراهم می‌آید.
وی توضیح داد: رودخانه دز در شهرستان دزفول قابلیت پاسخگویی علایق افراد مختلف را دارا است و اگر از این نعمت خدادادی به خوبی و با در نظر گرفتن ابعاد زیست محیطی آن بهره‌برداری شود می‌تواند یکی از جذاب‌ترین ظرفیت‌های توسعه صنعت گردشگری استان خوزستان باشد. این رود در برخی قسمت‌ها دارای جریانی آرام و در برخی  بخش‌ها پرخروش است و زمینه برگزاری انواع ورزش‌های آبی را در شمال استان خوزستان ایجاد می‌کند.
عضو انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول یادآور شد: ورزش‌هایی چون شنا، جت اسکی، ویک بوردینگ، اسکی روی آب، ورزش‌های سه گانه که نوعی مسابقه شنا و دوچرخه سواری و دو بدون فاصله می‌باشد، موج سواری بادبادکی، اسکیم بوردینگ، بادی بوردینگ، شیرجه از روی پرتگاه، ماهی‌گیری، ورزش‌های آبی تیمی، واترپلو، کلک سواری، رؤینگ، شیرجه هم زمان، شنای هم زمان، کایاک سواری، کانو سواری، قایق موتوری سواری، ورزش‌های آبی تفریحی، انواع غواصی، عکاسی در زیر آب، ورزش‌های هوازی، غواصی آزاد، پاراسیل، اسکی با پای برهنه و... از جمله ورزش‌های متنوعی هستند که می‌توان در رود دز به آن‌ها پرداخت.
او تصریح کرد: در برخی پارک‌های ساحلی دزفول نظیر پارک دولت تجربه بسیاری از انواع گردشگری ورزشی به خصوص قایق سواری فراهم است. علاوه بر آن در تفریحگاه "علی‌کله" نیز در برخی بخش‌ها می‌توان به ورزش شنا پرداخت. سایر پارک‌های ساحلی، منطقه چال‌کندی، کوپیته و تال خانی و سایر بخش‌های رود دز در شمال و جنوب شهر دزفول نیز فرصت‌های متنوعی برای برنامه‌ریزی گردشگری دارند.
عضو انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول خاطرنشان کرد: علاوه بر انواع ورزش‌های آبی در رود دز دزفول شهری است که در دامنه‌های زاگرس میانی جای دارد و با وجود رشته کوه‌های زاگرس و تنوع شکلی این کوه‌ها از پتانسیل لازم برای انواع ورزش‌های کوهنوردی برخوردار است.
وی اظهار کرد: اگر یکی از علاقه‌مندان به سنگ نوردی باشید می‌توانید در حریم این کوه‌ها محبوب خود را جویا شوید. سنگ‌نوردی می‌تواند مزایای عاطفی و جسمانی را برای شما به ارمغان بیاورد. صخره‌نوردی، پرش از ارتفاع، بالن سواری، پاراگلایدر، کایت، دوچرخه‌سواری و موتورسواری در ارتفاع نمونه‌ای از ورزش‌هایی است که می‌تواند در این مکان اجرا شود و می‌تواند مکانی مناسب برای گردشگران به ویژه گردشگران ورزشی باشد.
قاضی‌زاده توضیح داد: گروه‌های کوهنوردی بسیاری در شهرستان دزفول فعال هستند که به آموزش و ترویج این ورزش مفرح می‌پردازند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.