خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۹:۵۶
کد خبر : 25272
Share

آتش در جنگل های بلوط زاگرس باز هم زبانه کشید

با گذشت کمتر از دو روز از مهار آتش سوزی در جنگل های بخش الوار گرمسیری اندیمشک ، آتش بار دیگر در جنگل های این منطقه زبانه کشید.

با گذشت کمتر از دو روز از مهار آتش سوزی در جنگل های بخش الوار گرمسیری اندیمشک ، آتش بار دیگر در جنگل های این منطقه زبانه کشید.
آتش سوزی در جنگل های ریت کوه بخش الوارگرمسیری اندیمشک که از صبح روز شنبه آغاز شده بود با تلاش ماموران اطفای حریق از دستگاههای مختلف و کمک اهالی منطقه صبح یکشنبه مهار شد.
به گفته فرمانده یگان حفاظت منابع منابع طبیعی خوزستان این آتش سوزی عمدی بوده و عامل آتش سوزی جنگل های ارتفاعات کوهستانی ریت کوه بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک دستگیر شده است.
بخشدار الوار گرمسیری اندیمشک گفت:جنگل های ارتفاعات صعب العبور ریت کوه بخش الوار گرمسیری مجددا از ساعاتی آتش گرفته و این آتش سوزی همچنان رو به گسترش است.
غلامحسین شرافت زاده افزود:تاکنون سه گروه ویژه به منطقه اعزام شده اما به دلیل وضعیت خاص منطقه و عدم دسترسی به امکانات و تجهیزات این آتش سوزی همچنان ادامه دارد.
وی اظهار کرد:در آتش سوزی روز شنبه افزون بر یکصد هکتار از جنگل های بخش الوار در آتش سوخت اما از آنجا که پوشش گیاهی کم بوده و به دلیل فاصله زیاد درختان تعدادی زیادی درخت دچار خسارت نشده است.
بخشدار الوار ادامه داد:در منطقه ای که ساعاتی پیش دچار آتش سوزی شده تراکم درختان زیاد بوده و احتمال خسارت بیشتری می رود.
وی گفت:با پیگیری انجام شده قرار است صبح سه شنبه یک پرواز هوایی برای بررسی منطقه آتش سوزی انجام شود.
در شهرستان اندیمشک 80 هزار هکتار جنگل وجود دارد که به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات این جنگل ها در معرض نابودی ناشی از آتش سوزی قرار دارند.
افزون بر یک هزار هکتار از جنگل های بخش الوار اندیمشک که دارای گونه های گیاهی ‏نادر هستند به دلیل آتش سوزی در سالهای گذشته نابود شده اند.‏
بخش الوار گرمسیری اندیمشک در شمال استان خوزستان دارای 187 روستا و حدود 25هزار نفر جمعیت است.‏


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.