خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
کد خبر : 25247
Share

نجاتی : تولد نوزاد تالاسمی در شهرستان شوش به صفر رسید

فرماندار شهرستان شوش با اشاره به اقدامات خوب کادر درمانی این شهرستان گفت: با اجرای برنامه غربالگری از سال 91 تاکنون موردی از تولد بیمار تالاسمی ماژور در این شهرستان گزارش نشده است.

 فرماندار شهرستان شوش با اشاره به اقدامات خوب کادر درمانی این شهرستان گفت: با اجرای برنامه غربالگری از سال 91 تاکنون موردی از تولد بیمار تالاسمی ماژور در این شهرستان گزارش نشده است.
رضا نجاتی در جشن اهدای خون سالم در تالار نیایش شهر شوش با تشریح خدمات ارزنده دولت در حوزه سلامت تعداد بیماران تالاسمی شهرستان شوش را 56 بیمار عنوان کرد و افزود: این بیماران ماهانه نیازمند 224 واحد خون می باشند که این مقدار خون 80 درصد فرآورده های خونی شهرستان شوش را شامل می باشد.
فرماندار شهرستان شوش با تاکید بر اطلاع رسانی به خانواده ها در خصوص بیماری تالاسمی تصریح کرد: تالاسمی یکی از شایع ترین اختلالات و بیماری های خونی است که می بایست با آگاهی به زوج های جوان و خانواده ها از تولد نوزاد مبتلا به این بیماری جلوگیری کرد.
نماینده مردم شوش درمجلس شورای اسلامی نیز به اهمیت اهدای خون تاکید کرد و خاطر نشان نمود:باید تلاش کرد با فرهنگ سازی اهدای خون به عنوان یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.
سید راضی نوری افزود:خون مهمترین عامل نجات بسیاری از بیماران است.
رئیس سازمان انتقال خون استان خوزستان نیز گفت:بیش از 12پایگاه انتقال دراستان خوزستان فعالیت دارند.
عبدالحسن قاسم زاده افزود:مرکز انتقال خون استان خوزستان توان ارایه خدمات به بیماران سایر استان ها و کشورهای همجوار را دارد که این موضوع بیانگر ظرفیت بالای سازمان انتقال خون ایران می باشد.
وی همچنین قول داد تمام تلاش خود را برای حل مشکلات انجمن تالاسمی و مرکز خونگیری شهرستان شوش بکار گیرد.
نخستین پایگاه انتقال خون در استان خوزستان در سال 1354 فعالیت خود را آغاز کرد.
در این آیین از سوی انجمن تالاسمی شهرستان شوش حکم سفیر افتخاری انجمن تالاسمی به نجاتی فرماندار شهرستان شوش اهدا گردید.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.