خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۹:۵۷
کد خبر : 25206
Share

در تابستان از پوست خود محافظت كنید

یک متخصص پوست گفت: گرما و اشعه آفتاب مي توانند اثرات ويرانگري روي پوست داشته باشند؛ در فصل گرما پوستتان را دوست داشته باشيد و با رعايت نكاتي از پوست خود در مقابل خورشيد در فصل تابستان مراقبت كنيد.

یک متخصص پوست گفت: گرما و اشعه آفتاب مي توانند اثرات ويرانگري روي پوست داشته باشند؛ در فصل گرما پوستتان را دوست داشته باشيد و با رعايت نكاتي از پوست خود در مقابل خورشيد در فصل تابستان مراقبت كنيد.
دكتر محمد اميديان اظهار كرد: وقتي پوست، رنگ و رطوبت طبيعي اش را از دست دهد؛ به برنزه شدن، پيري زودرس و كك و مك ناشي از آفتاب مبتلا مي شود.
وي افزود: آفتاب سوختگي زماني رخ مي​دهد كه مقدار تابش اشعه خورشيد يا ساير منابع نوري حاوي پرتو ماوراء بنفش بيشتر از توانايي رنگدانه محافظت كننده پوست بدن باشد. يك بار آفتاب سوختگي همراه با تاول زدن پوست، احتمال سرطان سلولهاي رنگ پوست كه ملانوم ناميده مي​شوند، را دو برابر مي​كند.
امیریان بیان کرد: قرارگيري در معرض نور خورشيد و صدمه ناشي از اشعه ماوراي بنفش در ايجاد آب مرواريد نیز مي​تواند دخيل باشد كه براي جلوگيري از آن، بايد از عينك آفتابي استفاده شود.
اين متخصص پوست درباره کارکرد كرمهای ضدآفتاب گفت: ضدآفتاب​ها براي بلوكه كردن اشعه UVA و UVB، حاوي مواد شيميايي هستند كه اشعه را جذب مي​كنند.
وي افزود: تماس زياد با آفتاب مي​تواند موجب آفتاب سوختگي حاد شود و در درازمدت اثراتي مانند چين و چروك، كك و مك، كك​هاي صورت و همچنين شلي پوست را به همراه داشته باشد. سرطان​هاي پوستي نیز از عوارض جدي و مهم تماس طولاني با آفتاب است. به همين دليل لازم است کرم ضدآفتاب براي جلوگيري از ايجاد سرطان​هاي پوست و پيري زودرس پوست در همه افراد استفاده شود.
اميديان با اشاره به نحوه صحيح استفاده از كرم​هاي ضدآفتاب گفت: ضدآفتاب بايد نيم ساعت قبل از خروج از خانه استعمال شده و سپس هردو ساعت، تكرار شود. بايد دقت داشت كه بيشترين آسيب نور آفتاب در ساعات بين 10 صبح تا 4 بعدازظهر است لذا محافظت از پوست در اين ساعات از روز اهميت بسيار زيادي دارد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.