خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کد خبر : 25200
Share

تاکید استاندار خوزستان بر استفاده از ظرفيت فرهنگی استان در برگزاری مناسبت‌ها و همايش‌ها

استاندار خوزستان بر استفاده از ظرفيت خدمات فرهنگي، هنري، مذهبي در برگزاري مناسبت‌ها و همايش‌ها از درون استان تاکید کرد.

استاندار خوزستان بر استفاده از ظرفيت خدمات فرهنگي، هنري، مذهبي در برگزاري مناسبت‌ها و همايش‌ها از درون استان تاکید کرد.
عبدالحسن مقتدايی در همین زمینه با انتشار بخشنامه و دستورالعمل موضوع استفاده از ظرفيت خدمات فرهنگي، هنري، مذهبي و برگزاري مناسبت‌ها و همايش‌ها از درون استان كليه دستگاه‌هاي اجرايي، مؤسسات، شركت‌ها، نهادهاي دولتي و غيردولتي، بانک‌ها و شهرداري‌ها را مکلف به رعایت مفاد این دستورالعمل کرده است.
 مفاد این بخشنامه و دستورالعمل به شرح زیر است:
 «در راستاي مصوبات ستاد راهبردي اجراي بخشنامه حمايت از توليد و خريد كالا و خدمات درون استاني و به منظور حمايت از خدمات فرهنگي، هنري و مذهبي و همايش‌هاي علمي درون استان و همچنين تقويت اقتصاد عرصه فرهنگ به عنوان يكي از شاخه‌هاي مهم ايجاد اشتغال و با توجه به جايگاه بي‌بديل استان خوزستان در برخورداري از تنوع فرهنگي و قومي به منظور معرفي فعالان هنري و مذهبي به نام و صاحب سبک در سطح ملي و بين‌المللي و همچنين بهره‌گيري از استعدادها و ظرفيت‌هاي فرهنگي و هنري استان مقرر است كه همه دستگاه‌هاي اجرايي، شركت‌ها، سازمان‌ها و نهادهاي موجود در استان خوزستان كه مبادرت به برنامه‌ريزي و اجراي امور فرهنگي، هنري و مذهبي مي‌نمايند مكلف به رعايت مفاد ذيل از تاريخ ابلاغ مي‌باشند.
 1- كليه دستگاه‌هاي اجرايي استان مشمول ماده 5 قانون خدمات كشوري و شركت‌هاي تحت نظارت شركت‌هاي دولتي جهت توليد و سفارش يا انجام فعاليت‌هاي فرهنگي، هنري و مذهبي مكلف هستند كه از ظرفيت و توانمندي‌هاي فعالين و هنرمندان داخل استان استفاده نمايند.
 2- با توجه به وظايف ذاتي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان تبليغات اسلامي استان در زمينه صدور مجوز براي كليه فعاليت‌ها، توليدات فرهنگي، هنري و مذهبي اخذ مجوز لازم توسط كليه متقاضيان حقيقي و حقوقي از ادارات مذكور جهت انجام هر گونه فعاليت يا اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و هنري قبل از برگزاري برنامه الزامي مي‌باشد. بديهي است صدور مجوز بعد از حصول اطمينان از اجراي برنامه‌ها توسط مجريان، فعالين و هنرمندان داخل استان خواهد بود.
3- در صورت اعلام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان تبليغات اسلامي استان مبني بر عدم امكان ارایه و تأمين خدمات فرهنگي، مذهبي و هنري مورد درخواست در درون استان، دستگاه‌هاي اجرايي درخواست كننده موظف هستند قرارداد خريد خدمات فرهنگي خود را با مجامع فرهنگي، مذهبي و هنري داخل استان منعقد تا مجامع مورد نظر نسبت به ارایه خدمات درخواستي آنها از خارج از استان اقدام نمايند.
 4- اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان نسبت به بروز رساني و تكميل بانک اطلاعات فعالين حوزه فرهنگ و هنر اقدام لازم را به عمل آورده و اين اطلاعات را براي بهره‌گيري ساير دستگاه‌هاي اجرايي به منظور انتخاب و سفارش خدمات بر روي وبسايت خود قرار دهند.
 5- در راستاي تقويت انجمن‌هاي فرهنگي و هنري و تأمين فضا و امكانات مورد نياز آنها لازم است كه كليه دستگاه‌هاي اجرايي به خصوص شهرداري‌ها همكاري لازم را به عمل آورند.
6- صدا و سيماي مركز خوزستان نسبت به توليد و پخش برنامه‌هاي فرهنگي، هنري و توليدي درون استان و معرفي فعالان اين عرصه اقدام نمايند.
 7- اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و همچنين اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي و سازمان تبليغات اسلامي خوزستان متولي نظارت بر حسن اجراي اين بخشنامه خواهند بود و موظف به ارایه گزارش اقدامات صورت گرفته و در هر سه ماه يک با ارایه آن به دبيرخانه ستاد راهبردي خريد و توليد كالا و خدمات مي‌باشد.
 ضمناً به منظور راهنمایي، رفع ابهام و پاسخگویي به هرگونه سؤال در اين زمينه جناب آقاي جمال درويش، مشاور محترم استاندار، معرفي مي‌گردد.»


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.