خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
کد خبر : 25194
Share

کنایه های اوباما به رهبران آفریقایی : من هم اگر برای بار سوم نامزد شوم برنده می شوم

اوباما گفت: برخی رهبران می گویند من تنها کسی هستم که می توانم ملت را متحد نگه دارم. اگر این گفته درست باشد در واقع آن رهبر در ساختن ملت خود شکست خورده است.

اوباما گفت: برخی رهبران می گویند من تنها کسی هستم که می توانم ملت را متحد نگه دارم. اگر این گفته درست باشد در واقع آن رهبر در ساختن ملت خود شکست خورده است.
باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه در نشست اتحادیه آفریقا در شهر آدیس آبابا پایتخت اتیوپی از رهبران آفریقایی به خاطر چسبیدن به قدرت و تلاش برای ماندن مادام العمر در قدرت انتقاد کرد و گفت این کار آنها مانع پیشرفت این قاره می شود.
اوباما در سخنرانی خود با کنایه به برخی رهبران و روسای جمهور مادام العمر آفریقایی گفت:" من نمی فهمم چرا مردم می خواهند برای مدت زمانی طولانی در قدرت باقی بمانند. به خصوص در حالی که مقدار زیادی پول دارند."
او با اشاره به اینکه هیچ کس نباید برای تمام عمر رییس جمهور باشد به شوخی موقعیت خود در آمریکا - با توجه به محدودیت دو دوره ریاست جمهوری- اشاره کرد و با اشاره به انتخابات سال آتی ریاست جمهوری در آمریکا به شوخی گفت: اگر بار دیگر در انتخابات نامزد شوم برنده خواهم شد."
طبق قانون اساسی آمریکا روسای جمهوری بیش از دو دوره 4 ساله نمی توانند در قدرت بمانند.
اوباما گفت:" برخی رهبران می گویند من تنها کسی هستم که می توانم ملت را متحد نگه دارم. اگر این گفته درست باشد در واقع آن رهبر در ساختن ملت خود شکست خورده است. "
او گفت:من هم فکر می کنم طرح های زیادی برای حفظ حرکت رو به جلو ملت آمریکا دارم ، اما قانون قانون است و هیچ فردی برتر از قانون نیست حتی رییس جمهور....من هنوز یک مرد جوانم اما می دانم اگر فرد جدیدی با انرژی،بینش و ایده های جدید جانشین من شود برای کشور من بهتر خواهد بود. این می تواند برای کشورهای شما هم بهتر باشد."
اوباما از رهبران آفریقا خواست به قانون اساسی کشورهایشان احترام بگذارند و در پایان دوره ریاست جمهوری از قدرت کنار بروند. او از کشور بروندی به عنوان یک نمونه یاد کرد که رئیس جمهوری آن اخیرا در یک انتخابات جنجال بر انگیز برای بار سوم انتخاب شد.
این نخستین بار نیست که اوباما درباره علاقه برخی رهبران آفریقایی برای ماندن در قدرت انتقاد می کند او یک بار نیز در نخستین سال ریاست جمهوری خود در سخنانی به هنگام سفر به کشور آفریقایی غنا گفته بود:" آفریقا نیاز به مردانی قوی (رهبرانی قوی) ندارد بلکه نیاز به نهادهای قوی دارد."


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.