خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر : 24424
Share

عساكره : جودو خوزستان نیاز به جان دوباره دارد

پیشكسوت جودو خوزستان با بیان این‌كه این رشته در استان وضعیت خوبی ندارد، مقصر اصلی این شرایط را اداره‌كل ورزش و جوانان استان می‌داند.

پیشكسوت جودو خوزستان با بیان این‌كه این رشته در استان وضعیت خوبی ندارد، مقصر اصلی این شرایط را اداره‌كل ورزش و جوانان استان می‌داند.
فاضل عساكره در خصوص وضعیت جودو استان، اظهار كرد: خیلی وقت است که فعالیت جودو در استان را حس نمی​كنم. جودویی كه مدنظر من و امثال من باشد در استان وجود ندارد و کسی هم اطلاعات خاصی را به ما نمی​دهد. ما پیشکسوتان در حاشیه این ورزش قرار داریم و نه احترامی به ما می​شود و نه كمكی از ما می​خواهند. در حال حاضر در خوزستان هیچ خبری از این ورزش نیست.
وی درباره سطح و شرایط جودوكاران خوزستان، گفت: چندان اطلاعی از وضعیت جودوكاران ندارم. البته فرزندان خودم توانستند در اردوی تیم‌ملی حضور پیدا كنند، چرا كه خودم با آن‌ها كار كردم اما در كل چیزی درباره جودوی استان نمی​شنوم و هیج خبری ندارم.
پیشكسوت جودو خوزستان در خصوص امكانات موجود برای این رشته در استان، بیان كرد: من محلی برای تمرین پیشكسوتان و جودوكاران در استان سراغ ندارم. دوستانم با من تماس می​گیرند و می​گویند جایی برای تمرین سراغ نداری و من هم جوابی ندارم که بدهم چرا که اصلا محل تمرینی وجود ندارد.
وی با بیان این‌كه زمانی كه ما جودو كار می​كردیم خوزستان در سطح كشور مطرح بود، عنوان كرد: در دهه 60 استان خوزستان جزو سه استان برتر كشور بود و جودوكاران خوزستانی سال‌ها در تیم‌ملی حضور داشتند و به مسابقات برون‌مرزی زیادی اعزام می​شدند اما بعد از آن‌ها، من كار چندان بزرگی را در استان ندیدم، به جز این‌که تنها پسر خودم توانست در سطح جهانی عنوان كسب كند.
عساكره اضافه كرد: بعد از این‌که آقای سعدالله‌خانی (رییس سابق) از هیات جودو استان رفت و آقای هاشمی (رییس فعلی) به این هیات آمد، تحول خاصی در جودو استان بوجود نیامد. از ظاهر پیداست كه پیشكسوتان استان در حاشیه هستند و چندان كار خاصی انجام نمی‌دهند. من مقصر این اتفاقات را خود اداره‌کل ورزش و جوانان استان می​دانم؛ چرا كه به وضعیت ما كاملا آشنا است. ما در گذشته جلساتی هم با آقای کیانی‌زاده داشتیم. او وضعیت ما را می​داند و اشخاص را می​شناسد. منی كه عمرم را در این ورزش گذاشتم، خیلی از عملكرد اداره‌كل ورزش و جوانان خوزستان ناراضی​ام، چرا كه هیچ زمانی به ما احترام نگذاشتند. متاسفانه استان خودم احترامی برای ما پیشكسوتان قائل نیست و تاكنون هیچ تقدیر و تشكری از ما نشده است.
وی در خصوص وضعیت جودو در شهرستان​های استان، گفت: وقتی در مركز استان​مان خبر خاصی نیست، در شهرستان​ها وضعیت بدتر خواهد بود. البته برخی شهرستان​ها مانند اندیمشك كار می​كنند اما آن‌ها هم  خودشان فعال​اند و كار می​كنند و اگر كاری هم انجام دهند، با تلاش خودشان است نه هیات استان. آن‌ها امكانات‌شان از ما بدتر است.
این پیشكسوت جودو ادامه داد: با این وضعیت آینده خوبی را برای جودو خوزستان نمی​بینم. قطعا می‌توانیم خوب شویم ولی با این روندی كه جودو در استان دارد، من آینده خوبی را برای آن نمی​بینم. به هر حال وضعیت باید اصلاح و كارهای بهتری انجام شود تا این رشته جان دوباره بگیرد و اسمی را در كشور برای خود دست و پا كند. باید افرادی در گود باشند كه بتوانند به این رشته كمك كنند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.