خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۹:۲۲
کد خبر : 24226
Share

کعبی:تقویت بخش خصوصی زمینه ساز توسعه همه جانبه کشور است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تقویت بخش خصوصی را زمینه ساز توسعه همه جانبه کشور عنوان کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تقویت بخش خصوصی را زمینه ساز توسعه همه جانبه کشور عنوان کرد.
آیت الله عباس کعبی پنج شنبه شب در مراسم تجلیل از نمایندگان ادوار گذشته اتاق بازگانی اهواز اظهار کرد: در روایت های متعددی آمده است که انسان های کامل، اهل تجارت، تولید و بازرگانی هستند ولی این کار نباید آنها از وظایف دینی و معنوی باز دارد.
وی افزود: در جایی حتی عنوان شده است تاجر نمازخوان بهتر از نمازخوانی است که تجارت نمی کنند. به طور تاکید، پولدار شدن از راه های حلال و شرعی در اسلام یک فضیلت مثبت است.
آیت الله کعبی عنوان کرد: حتی امام علی(ع) در فرمان مشهور خود به مالک اشتر، وی را بر حمایت از تجار و صنعتگران و تولیدکنندگان سفارش می کند و حتی از وی می خواهد که این افراد را تقویت کند. یعنی اگر جایی تاجر، صنعتگر و تولیدکننده به مشکل برخورد کرد، والی اسلامی باید آنها را مورد حمایت قرار دهد.
مدرس حوزه علمیه قم گفت: البته حمایت از تولیدکنندگان از نگاه امام علی(ع)، قطعا با رانت خواری و ویژه خواری متفاوت است زیرا به عقیده این امام، وظیفه اصلی ایجاد رونق اقتصادی در جامعه به عهده تولیدکنندگان، تاجران و صنعتگران است و کار آنها به نوعی خدمت به مردم است.
آیت الله کعبی ادامه داد: امروز هم وقتی سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی، طرح اقتصاد مقاومتی و در چند روز اخیر برنامه ششم توسعه از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ می شود متوجه می شویم که بار اصلی اجرایی کردن این موارد به عهده بخش خصوصی است که اتاق بازرگانی در آن نقش مهمی دارد، بنابراین در کشور اسلامی ما نیز بر حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران تاکید شده است.
وی عنوان کرد: باید کار و تلاش و کارآفرینی در کشور ما به یک فرهنگ و ارزش مترقی تبدیل شود و اینگونه نباشد که اگر یک نفر سرمایه دار است مثل این است که مرتکب گناه کبیره شده بلکه مشکل ما با نظام سرمایه داری است نه افرادی که سرمایه دارند.
آیت الله کعبی افزود: افرادی که سرمایه دارند و سرمایه آنها در خدمت تولید و رونق اقتصادی قرار می گیرد بی شک در اسلام و جامعه اسلام افراد ارزشمندی هستند و حتی اگر از این راه حلال و شرعی و قانونی، متمکن شدند، دولت اسلامی باید از آنها حمایت کند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در کتاب وسائل الشیعه نیز آمده است که تجارت باعث افزایش خرد، تحکیم موقعیت اجتماعی، افزایش عزت و نجات از عقب ماندگی می شود؛ البته بازرگانان هم باید تابع برخی اصول باشند. حتی روایت هایی موجود است که در آن بازرگانان و تجار را به شدت از رها کردن کار خود منع کرده اند.
آیت الله کعبی تاکید کرد: در خوزستان نیز می توان با تقویت بخش خصوصی با محوریت اتاق بازرگانی به رونق اقتصادی دست یافت. خوزستان استان فرصت های بی نظیر است و می توان با اتکا به بخش خصوص به یک توسعه آرمانی است یافت.
وی با تاکید بر جذب سرمایه گذاران خارجی از کشورهای مختلف در استان خوزستان اظهار کرد: افراد فراوانی از کشورهای خلیج فارس تمایل به سرمایه گذاری در این استان دارند که در میان شیفتگان اهل بیت(غپع) از رغبت بیشتری برای حضور در این استان، برخوردار هستند ولی باید راه را برای آنها باز کرد.
آیت الله کعبی گفت: خام فروشی در کشور ما به خصوص در خوزستان به واسطه داشتن منافع عظیم نفتی و معدنی بسیار زیاد است و باید جلو این کار گرفته شود. باید بر پایه دانش و فناوری تولیدات خود را رونق دهیم تا مجبور نشویم منابع غنی خود را به صورت خام صادر کنیم.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.