خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
کد خبر : 24194
Share

ساعدی:بهره‌برداری از ایستگاه اسکله قایقرانی در خرمشهر

سرپرست شهرداری خرمشهر از بهره‌برداری نخستین ایستگاه مدرن اسکله قایقرانی در این شهر با تلفیقی از طرح‌های معماری سنتی خبر داد.

عزیز ساعدی از بهره‌برداری نخستین ایستگاه مدرن اسکله قایقرانی در این شهر خبر داد و اظهار کرد: نخستین ایستگاه مدرن اسکله قایقرانی در خرمشهر در بلوار ساحلی بایندر رودخانه کارون در این شهر به بهره‌برداری رسید.
وی ادامه داد: این ساختمان با مساحتی بالغ بر 100 متر مربع و با اعتباری معادل یک میلیارد و 700 میلیون تومان از محل اعتبارات جاری شهرداری احداث شده و در ساخت آن با در نظر گرفتن نکات ایمنی از آجرهای نسوز به کار رفته است.
سرپرست شهرداری خرمشهر، شرایط دشوار مردم پیش از احداث این اسکله را یادآور شد و گفت: پیش از احداث این اسکله، شهروندان برای سوار شدن به قایق مجبور بودند در فضایی آزاد و بدون ایستگاه و مکانی سرپوشیده منتظر قایق‌های مسافربر باشند.
ساعدی با تاکید بر لزوم احداث اسکله در این ناحیه، تصریح کرد: اسکله قایقرانی بلوار ساحلی بایندر در منطقه کوتشیخ همه روزه تعداد زیادی از شهروندان را به مرکز شهر و بلوار ساحلی امام خمینی(ره) انتقال می‌دهد و یکی از پرترافیک‌ترین اسکله‌های رودخانه کارون است.
وی ادامه داد: این اسکله علاوه بر شهروندان همه ساله میزبان مسافران نوروزی و بازدیدکنندگان از رودخانه کارون است و گشت و گذار در طول مسیر رودخانه از طریق این اسکله و با قایق‌های سواری بوده است.
سرپرست شهرداری خرمشهر با بیان اینکه رودخانه کارون یک امکان ویژه و بستر مناسب برای تامین نیازهای گردشگری شهروندان است، خاطر نشان کرد: این رودخانه می‌تواند به شکل گیری چشم انداز و منظر شهری کمک کرده و از سوی دیگر افزایش سرانه مبلمان شهری، رفاه و آسایش شهروندان و بازدید کنندگان از رودخانه کارون را به عنوان یکی از اصلی‌ترین تفرجگاه‌های خرمشهر تامین کند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه احداث اسکله‌ای در بستر کارون می‌تواند تاثیر بسزایی در جذب گردشگر در خرمشهر داشته باشد، با اجرای طرح معماری سنتی این ایستگاه اسکله قایقرانی را در یکی از اسکله‌های بلوار ساحلی بایندر این شهر احداث کردیم.
ساعدی در ادامه عنوان کرد: ایجاد ظرفیت‌های لازم در راستای رشد صنعت گردشگری با به‌کارگیری امکانات رفاهی در خرمشهر بدون شک در شکوفایی اقتصادی این شهر موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه فضاهای عمومی نباید صرفاً محدود به محل عبور و مرور افراد در شهر باشد، افزود: این فضاها همچنین باید با ایجاد بستر مناسب و امکانات رفاهی، تفریحی و سایر امکانات اینگونه فضاها را که در واقع یک موهبت الهی هستند به مکانی جهت آسایش عموم و آرامش خاطر انسان‌ها شوند.
سرپرست شهرداری خرمشهر در پایان ابراز امیدواری کرد که اجرای اینگونه پروژه‌ها در خرمشهر تداوم خواهد داشت.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.