خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
کد خبر : 24192
Share

قنواتی:رشد 31 درصدی تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان از رشد 31 درصدی تولید محصولات با ارزش افزوده بالا در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شرکت خبر داد.

نشست خبری مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با حضور مدیرعامل این شرکت و خبرنگاران برگزار شد.
عزیز قنواتی در ابتدا این جلسه، با گرامیداشت روز صنعت و معدن و میلاد امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: صنعت مانند انسان و موجود زنده‌ای است که نیاز به نگهداری و حمایت دارد، به خصوص وقتی که این موجود زنده بیمار می‌شود باید به موقع بیماری‌اش تشخیص داده شود و برای حل آن دست به جراحی زد و صنعت نیز به همین گونه است.
وی با بیان اینکه جایگاه و نقش صنعت و معدن در حوزه اشتغال و تولید، یک نقش اساسی و کلیدی است افزود: تقریبا حدود 17 درصد از تولید ناخالص و بیش از 33 درصد اشتغال کل کشور در همین حوزه صنعت و معدن قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به اینکه صنعت و معدن یکی از حوزه‌هایی‌ست که می‌تواند سیاست اقتصاد مقاومتی را عملی کند گفت: اگر بخواهیم سهم صنعت و معدن و تولید ناخالص داخلی را افزایش دهیم به همدلی و همزبانی بین صنعتکاران و معدنکاران و دولت نیازمندیم و اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم اثرات آن را در تولید اشتغال به خوبی حس کنیم.
قنواتی خاطرنشان کرد: با وجود تمام مشکلات و تحریم‌ها و موانع و عدم سیاستگذاری صحیح در گردش منابع مالی حوزه صنعت و معدن، با اتکا به توان داخلی و عدم توجه به اثرات تحریم و اعتماد به نیروی جوان تولید، شرکت فولاد اکسین اهواز در سال 93 در مقایسه با سال 92، 20 درصد رشد داشته و در سه ماهه نخست سال 94 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 6 درصد رشد را کسب کرده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: هدف ما در سال جاری، افزایش 10 درصدی تولید نسبت به سال 93 و تغییر ترکیبات تولید است و این یعنی، تولید محصولات جدید با ارزش افزوده بالا که نیاز تولید کشور به خارج را کاهش می‌دهد، به طوری که در سه ماهه سال 94، 31 درصد رشد تولید محصولات با ارزش افزوده بالا نسبت به دوره مشابه سه ماهه نخست 93 را داشته‌ایم.
*لزوم تشکیل کارگروه برای اثربخشی مضاعف قوانین حوزه صنعت و معدن
قنواتی خاطرنشان کرد: باید برای قوانین حمایتی جدیدی که در حوزه صنعت و معدن تصویب می‌شوند کارگروهی تشکیل شود که اثربخشی آن را رصد کند و پاسخ این سئوال را بدهد که آیا تاثیرات مورد انتظار ما بوده است و اگر بوده تا چه حد بوده است.
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان همچنین عنوان کرد: اگر کشورهایی همانند چین و روسیه و کره پیشرفته کرده‌اند به این دلیل بوده که به محصولات داخلی خود اعتماد داشته‌اند.
وی تاکید کرد: هدفگذاری امسال این شرکت بومی‌سازی سایر قطعات است و اینکه به تولید داخلی خودمان اعتماد داشته و آن را به اثبات برسانیم.
قنواتی بیان کرد: محصولاتی که در شرکت فولاد اکسین اهواز تولید می‌شود در مقایسه با محصولات خارجی بالاتر و نرخ آن نسبت به محصولات خارجی قابل رقابت است.
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به احتمال لغو تحریم‌ها در صورت رسیدن به توافق در مذاکرات هسته‌ای، گفت: نباید این گونه تصور کنیم که با لغو تحریم‌ها همه چیز درست می‌شود، بلکه فکر می‌کنم توافق در مذاکرات هسته‌ای چیزی شبیه به قطعنامه‌های جنگ تحمیلی است.
وی در پایان، در مورد آمار و ارقام کارکنان این شرکت چنین گفت: تعداد کل کارکنان شرکت 950 نفر است که از این تعداد 65 درصد تحصیلات دانشگاهی دارند و میانگین سنی نیروهای شرکت فولاد اکسین 33 سال است که جوان‌ترین شرکت فولادی در کشور به حساب می‌آید.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.