خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
کد خبر : 23155
Share

سیاحی:شرکت نفت مکلف به رعایت تمام الزامات زیست‌محیطی در تالاب هورالعظیم است

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: شرکت مهندسی و توسعه نفت مکلف به رعایت تمام الزامات زیست‌محیطی در حفاری‌های خود در تالاب هورالعظیم است.

 احمد سیاحی در نشست هماهنگی فعالیت‌های میادین نفتی در تالاب هورالعظیم که با حضور محیط زیست استان و نماینده شرکت مهندسی و توسعه نفت برگزار شد اظهار کرد: استان خوزستان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و باید توانست از این ظرفیت‌ها در جهت منافع مردم استفاده کرد و تالاب هورالعظیم نیز یکی از ظرفیت‌های استان است که از دیرباز در زندگی مردم منطقه نقش مهمی داشت.
وی بیان کرد: سازمان محیط زیست استان چشم و گوش استانداری در حفظ و حراست از منابع طبیعی است و نباید هیچ کاری را بدون رعایت الزامات زیست محیطی و موافقت سازمان محیط زیست استان صورت گیرد.
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان اضافه کرد: تعهدات زیست محیطی از قبیل هماهنگی‌های لازم قبل از انجام هر عملیات اجرایی با سازمان محیط زیست استان، توقف عملیات خاکبرداری، ترمیم محل خاکبرداری شده، راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب و انتقال کمپ‌های کارگری به بیرون از تالاب از جمله مهمترین تعهداتی بوده که شرکت نفت ملزم به اجرای آن است.
سیاحی افزود: سند تعهدات زیست محیطی از سوی سازمان محیط زیست و در راستای جلسات گذشته تهیه شده و این سازمان مکلف است تا هفته آینده برنامه زمانبندی شده و اولویت بندی شده را به معاونت عمرانی استانداری ارائه دهد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوان با همکاری و همگرایی بین سازمان محیط زیست استان و با نظارت مستمر استانداری گامی مثبت در جهت احیای این تالاب برداشت.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.