خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
کد خبر : 23083
Share

پویان مهر:وضعیت آب و فاضلاب خرمشهری‌ها مطلوب نیست

مدیر اداره آبفای خرمشهر گفت: وضعیت آب و فاضلاب این شهرستان مطلوب نیست و به اعتباراتی جهت بازسازی این بخش‌ها نیاز داریم.

پرویز پویان مهر اظهار کرد: در حال حاضر80 درصد آب مصرفی این شهرستان معادل 60 هزار متر مکعب از طرح غدیر، 13 هزار متر مکعب از آب شیرین کن ها و 10 هزار مترمکعب از آب کارون تامین می‌شود. ‌
وی افزود: کیفیت آب شرب خرمشهر به دلیل پایین دست بودن با شهرهای شمالی استان قابل مقایسه نیست.
پویان مهر تصریح کرد: بخشی از تصفیه خانه طرح جامع آب خرمشهر از سال 89 با ظرفیت 5 هزار مترمکعب افتتاح شد و فاز دوم آن با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است که راه اندازی این فاز، ظرفیت تامین آب را به 175 هزارمتر مکعب افزایش می‌دهد.
وی با اشاره به وضعیت شبکه فاضلاب خرمشهر خاطرنشان کرد: در طول چند سال گذشته 65 درصد از طرح فاضلاب شهرستان انجام شد و 35 درصد آن در انتظار اعتبارات باقی مانده است و بیشترین پیشرفت احداث شبکه فاضلاب به سال های 92 و 93 یعنی زمان انتشار اوراق مشارکت مربوط  می‌شود.
پویان مهر ادامه داد: به دلیل کمبود نقدینگی بازسازی شبکه فاضلاب خرمشهر متوقف شده و منتظر مجوز دولت جهت انتشار اوراق مشارکت هستیم. برای این بخش 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
مدیر شرکت آب و فاضلاب خرمشهر اظهار کرد: مشکلات روند احداث شبکه فاضلاب شهرستان به پیمانکاران این پروژه‌ها باز می‌گردد که به دلیل کمبود نقدینگی طرح‌ها را نیمه‌کاره رها می‌کنند و در حال حاضر بخش‌هایی از شبکه‌های فاضلاب شهرستان مشکل دارد و مردم از این وضعیت ناراضی‌اند.
وی یادآور شد: 67 درصد شبکه آب خرمشهر نیاز به اصلاح دارد و به همین دلیل در برخی مناطق افت فشار و قطعی مکرر آب داریم و برای اصلاح شبکه آب شهرستان 60 میلیارد تومان اعتبار لازم است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.