خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
کد خبر : 23073
Share

کنسرت موسیقی بختیاری با خوانندگی کوروش اسدپور در اهواز

کنسرت موسیقی بختیاری با خوانندگی کوروش اسدپور در اهواز اجرا می‌شود.

این کنسرت روزهای پنجم و ششم خرداد 94 در سینما هلال روی صحنه می‌رود.
 کوروش اسدپور خواننده این کنسرت بختیاری با آهنگسازی علی حافظی است. کنسرت بختیاری ساعت 9 شب در سینما هلال اهواز برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این کسنرت که ساعت 9 شب اجرا می‌شود به سایت www.1319.ir مراجعه کنند.
 کورش اسدپور متولد بیستم فروردین 1344در روستای شش بهره لردگان در استان چهارمحال و بختیاری است. وی از طایفه جلیل جانکی ایل بزرگ بختیاری است. به گفته خود او در کودکی بیشتر آوازها را از برادرانش فرامرز و البرز فرا گرفته است در دوره دبیرستان برای جمع‌آوری ملودی‌ها و آهنگ‌های محلی شروع به تحقیق کرد تحت تأثیر آواز امیر صیدانی، بهمن علاء‌الدین (مسعود بختیاری ) و شیخ علیمراد بویر احمدی قرار گرفت.
 وی همچنین شاهنامه‌خوانی و خسرو و شیرین‌خوانی را در مکتب پدرش آموخت. در ادامه تحقیقاتش برای گردآوری مقام‌های محلی در دهه 60 برای کمک به اعتلای موسیقی و لری راهی مناطق بویر احمدی و بهمئی شد.
 اسدپور همچنین برای آموختن دستگاه‌های موسیقی خود هشت سال در محضر استاد اصغر شاه‌زیدی در اصفهان شاگردی کرد. وی درسال 1373 با تشویق استاد شجریان اولین کاست خود را به نام «تیه کال» با همکاری زنده یاد: استاد حسین فرهادپور، حسین ناهید، استاد منوچهری و همچنین اعضای گروه سنتی صبا روانه بازار کرد.
 در سال‌های 74 و 75 با آهنگسازی علی حافظی کاست «تش دل» را تقدیم دوستداران موسیقی بختیاری کرد. «تی به ره» را با آهنگسازی مجتبی  صادقی در سال 1378 و  نوار «ظله(زله)» را با آهنگسازی توفیقی در سال 80 و پس از آن در سال 1381 سی دی «کر بختیاری» را روانه بازار کرد.
 اسدپور همچنین در آیین گشایش جهانی اکسپوی میلان ایتالیا و کشورهای اروپایی به عنوان خواننده برتر فولکور انتخاب شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.