خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۹:۲۶
کد خبر : 23044
Share

امیران:اختصاص 1500 میلیارد ریال برای ساخت حوضچه خشک منطقه آزاد اروند

مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ساحل اروند گفت: برای ساخت حوضچه خشک فاز نخست شرکت شصدا در منطقه آزاد اروند در مدت زمان 25 ماه اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 500 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

اسماعیل امیران در حاشیه آئین افتتاح پروژه حوضچه خشک فاز نخست شرکت شصدا در منطقه آزاد، در آبادان اظهار کرد: پروژه مذکور 30 درصد از پروژه اصلی شرکت شصدا (شرکت صنایع دریایی اروند) در طرح توسعه‌ای را شامل می‌شود.
وی با اشاره به فراوانی مشکلات و چالش‌های فراروی صنایع دریایی افزود: متاسفانه نسبت به صنایع دریایی بی‌مهری شده و این رویکرد بسیار ناامید کننده است.
مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ساحل اروند اضافه کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید و همراهی و حمایت خوب مسئولان به ویژه در شورای عالی مناطق آزاد و منطقه آزاد اروند اهتمام و عزم خوبی برای توسعه و ایجاد اشتغال در شهرهای آبادان و خرمشهر وجود دارد.
امیران تصریح کرد: دریا نعمت خدادادی است که باید از آن به نحوه بهینه‌ای بهره گرفت.
مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ساحل اروند یادآور شد: کشتی‌های مختلفی که در دریا فعالیت و کار می‌کنند نیاز به پشتیبانی ساحلی دارند که متاسفانه در این بخش بسیار ناتوانیم چرا که 90 درصد از آنها توسط دولت هدایت می‌شوند.
وی با بیان اینکه شهرک شرکت صنایع دریایی اروند با 100 درصد سرمایه گذاری خصوصی راه اندازی و فعالیت می‌کند، گفت: در سایر کشورها آبادترین شهرها، شهرهای بندری هستند، این در حالی‌ است که در کشور ما عکس این وضعیت وجود دارد.
مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ساحل اروند افزود: در زمان حاضر با اجرای فاز نخست طرح توسعه‌ای این شرکت در قالب احداث حوضچه خشک یک‌هزار و 300 نفر مشغول به کار شدند که با اجرا و اتمام فاز دوم این رقم به 2 هزار و 500 نفر بالغ می‌شود.
امیران اظهار کرد: برای ساخت این حوضچه در مدت زمان 25 ماه اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 500 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده که این حوضچه اساس تعمیرات کشتی به شمار می‌رود.
وی با اشاره به وسعت 52 هکتاری شهرک صنایع دریایی اروند، تصریح کرد: برای احداث این شرکت مبلغ 6 هزار میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری شده است.
امیران با اشاره به فراخوان این شرکت در دعوت از سایر شرکت‌های مرتبط با صنایع دریایی یادآور شد: در صورت مراجعه این شرکت‌ها، امکانات مختلفی همچون زمین در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ساحل اروند در پایان، از تلاش برای تاسیس دانشگاه علمی کاربردی با رویکرد جذب دانشجو با گرایش دریا در جهت تقویت دانشجویان آبادانی و خرمشهر خبر داد.
با حضور جمعی ازمسئولان کشوری و محلی پروژه حوضچه خشک فاز نخست شرکت شصدا در منطقه آزاد اروند افتتاح شد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.