خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کد خبر : 23024
Share

کوثری: روسیه برای ما ابَر قدرت نیست،مانند آمریکایی‌ها رفتار کنند قطع رابطه می‌کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد روابط ایران و روسیه بعد از توافق هسته ای می گوید دو کشور تعاملات اقتصادی و سیاسی دارند که بعد از آن نیز در حد متعارف دنبال خواهد شد.

اسماعیل کوثری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی‌های اقتصادی-سیاسی روسیه درباره احتمال بهبود روابط ایران و آمریکا بعد از توافق هسته‌ای گفت: مقام معظم رهبری که بالاترین شخصیت تاثیرگذار در کشور هستند تاکید براین داشتند که بحث رابطه و مذاکره بین ایران و آمریکا فقط پیرامون مباحث هسته‌ای است و شامل موضوعات دیگر نمی شود. در واقع تا خود آمریکایی‌ها رفتارهایشان را اصلاح نکنند ما به هیچ وجه ارتباطی با آنها برقرار نمی‌ کنیم.
وی با اشاره به اینکه رابطه ایران و روسیه فراتر از حالت فعلی نخواهد رفت، گفت: رابطه تهران-مسکو در حال حاضر یک رابطه متعارف است و در همین حد هم باقی می ماند، البته بستگی به رفتارهای دو طرف هم دارد اما اینگونه نیست که روسیه برای ما یک ابرقدرت باشد و با این چشم به آنها نگاه کنیم، روابط فعلی در جهت همکاری هایی است که بین دو کشور مطرح است.
وی با اشاره به بدقولی روسها در بحث تحویل اس 300 و یا تکمیل نیروگاه بوشهر گفت: آنها اگر بدقولی کردند ما نیز شکایت کردیم که به تعهدشان عمل نکردند و رودربایستی نیز در مقابل این تاخیر و بدقولی آنها نکردیم.
کوثری در مورد آینده رابطه ایران و روسیه بعد از توافق هسته ای احتمالی اظهار داشت: ادامه این رابطه بستگی به عملکرد دوکشور و بویژه روسیه دارد، اگر زمانی برسد که روسها نیز بر روش آمریکایی ها و در راه آنها پیش بروند ما نیز رابطه با این کشور را قطع خواهیم کرد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.