خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۹:۵۷
کد خبر : 22318
Share
نماینده سازمان ملل:

سازمان ملل در مقابله با ریزگردهای خوزستان همکاری می کند

نماینده سازمان ملل در ایران گفت: به نمایندگی از undp در ایران قول می دهم که سازمان ملل حتما در خصوص مقابله با ریزگردها و سایر پدیده های زیست محیطی با شما همکاری خواهد کرد.گری لوییس که به منظور بررسی مشکلات زیست محیطی به خوزستان سفر کرده بود؛

گری لوییس که به منظور بررسی مشکلات زیست محیطی به خوزستان سفر کرده بود؛ در نشست با مدیران استان خوزستان که شب گذشته در استانداری خوزستان برگزار شد، با تشکر از استانداری خوزستان به دلیل دعوت برای بازدید از استان اظهار کرد: دومین بار است که به خوزستان سفر می کنم ولی در این سفر، اهداف و دیدگاههای متفاوتی را دنبال می کنم. این سفر به خواسته مردم خوزستان است که بارها از طریق شبکه های مجازی مرا فرا خوانده بودند.
وی افزود: در سفر نخست خود، از آسیبهای وارد شده به آبادان، خرمشهر و شلمچه در اثر جمگ تحمیلی خیلی متاثر شدم. در آن سفر میزان خسارات ناشی از جنگ را بر حال و روز این مناطق دیدم اما در سفر دوم، علیرغم به یاد داشتن این خاطرات ناراحت کننده، این فرصت را پیدا کردم که از نزدیک با بازدید از آثار تاریخی، ریشه فرهنگی خوزستان را بشناسم.
نماینده سازمان ملل در ایران با اشاره به بازدید از سازه های آبی شوشتر گفت: این سازه ها با اینکه قدمتی هزار ساله دارند، ولی با طراحی مدرن و پیشرفته خود هنوز فعال هستند؛ این مساله واقعا برای من جالب است و هیچ وقت از یاد نخواهم برد. همچنین آثار باستانی شوش از جمله قلعه و موزه شوش واقعا ستودنی است.
لوییس خاطرنشان کرد: ماموریت ما از سفر به خوزستان، بررسی چالشهای زیست محیطی است که امنیت اجتماعی به آن وابسته است. در استان خوزستان با نگاه به اطراف، وقایع ناراحت کننده ای می بینیم که تهدیدی برای امنیت اجتماعی هستند.
وی افزود: مدیریت ضعیف منابع طبیعی، اقلیم یک منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد و محیط زیست آن را دچار چالش جدی می کند، به گونه ای که منطقه روز به روز خشکتر و گرمتر می شود. این امرز در نهایت، زندگی و آینده مردم خوزستان و ایران را تهدید خواهد کرد.
نماینده سازمان ملل در ایران تصریح کرد: با برنامه هایی که در دست اجرا داریم، تلاش می کنیم تا با تغییرات اقلیم و آثار مخرب آن بر محیط زیست در خوزستان مقابله کنیم.
وی با قدردانی از مسئولان ارشد کشور در توجه به محیط زیست گفت: من به جاهای مختلفی در ایران از جمله ارومیه و مشهد و سایر مناطق سفر کردم و از نزدیک در جریان مشکلات زیست محیطی آنها قرار گرفتم. بر همین اساس هر روز تلاشم برای حل مشکلات آنها بیشتر می شود.
لوییس عنوان کرد: یک سوم منابع آبی ایران در خوزستان قرار دارد و با تولید محصولات کشاورزی متنوع، انبار غلات این کشور محسوب می شود. بنابراین توجه به مساله محیط زیست در خوزستان، در درجه اول اهمیت قرار دارد.
وی با بیان اینکه ارتباط سازمان ملل با خوزستان از طریق undp (برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد) برقرار می شود، ادامه داد: من به نمایندگی از undp در ایران قول می دهم که سازمان ملل حتما در خصوص مقابله با ریزگردها و سایر پدیده های زیست محیطی با شما همکاری خواهد کرد.
نماینده سازمان ملل در ایران عنوان کرد: خبر خوشی که برای مردم خوزستان دارم این است که در حال حاضر برنامه هایی جهت مقابله باپدیده های زیست محیطی داریم که به زودی در خوزستان اجرا خواهیم کرد.
گری لوییس نماینده سازمان ملل در ایران صبح روز گذشته (دوم اردیبهشت ماه) به همراه همسرش که از فعالان محیط زیست است؛ به خوزستان سفر کرد.
نماینده undp در ایران ضمن بازدید از برخی مناطق خوزستان به بررسی مسایل و چالشهای زیست محیطی استان پرداخت و قول داد راهکارهایی در این زمینه ارایه دهد و جهت حل معضلات زیست محیطی که کانون خارجی دارد، با کشورهایی که منشا این معضلات هستند، رایزنی کند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.