خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۹:۳۹
کد خبر : 22315
Share
استاندار خوزستان:

لازمه مقابله با ریزگردها مشارکت کشورهای منطقه است

استاندار خوزستان با اشاره به سفر گری لوییس به استان به منظور بررسی مشکلات زیست محیطی، گفت: نماینده سازمان ملل با شناخت مشکلات زیست محیطی خوزستان می تواند در جهت مقابله با این مشکلات برنامه ارایه دهد. عبدالحسن مقتدایی در نشست

عبدالحسن مقتدایی در نشست نماینده سازمان ملل با مدیران استان که شب گذشته در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: مطالبی که از سوی نماینده سازمان ملل در مورد خوزستان مطرح شد، نشان از شناخت نسبت به استان و علاقمندی به پیگیری و حل معضلات کنونی دارد.
وی افزود: قطعا با شناختی که نماینده سازمان ملل در این سفر نسبت به مشکلات زیست محیطی خوزستان پیدا کرده است، می تواند در جهت مقابله با این مشکلات برنامه ارایه دهد.
استاندار خوزستان تصریح کرد: مباحث مربوط به ریزگردها، موضوعی منطقه ای تلقی می شود و لازمه مقابله با آن مشارکت کشورهای منطقه است که این کار با همکاری سازمان ملل قابل اجرا است. مشکلات زیست محیطی داخلی نیز مانند مشکل سد گتوند با ارایه پروژه های مطالعاتی قابل حل است.
مقتدایی عنوان کرد: معضلاتی مانند سدگتوند و آلودگی رودخانه کارون خطری جدی است که باید دنبال شود و برای حل آن قطعا به یک تجربه علمی بین المللی نیاز داریم.
وی ادامه داد: در بخش ریزگردها نیز در کشور از سوی مقامات ارشد توجه ویژه ای شده به گونه ای که ستاد ملی مقابله با پدیده ریزگردها تشکیل و اعتباراتی برای آن اختصاص یافته است. بخشی از مشکل ریزگردها به کشورهای عربستان و عراق مربوط می شود که در این میان، سازمان ملل می تواند وارد عمل شود.
احمدرضا لاهیجان زاده، مدیر اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به اینکه کانون اصلی و عمده پدیده ریزگردها از کشورهای همسایه است، برای تثبیت و مقابله با این پدیده مشارکت بین المللی لازم است.
وی بیان کرد: بحران سد گتوند نیز نیاز به همفکری بین المللی دارد. همچنین برای حل مشکلات زیست محیطی رودخانه کارون باید در نحوه استفاده از زه آبهای با شوری بالا جلوگیری اعمال کرد و در این زمینه لازم است از امکانات بین المللی استفاده شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.