خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
کد خبر : 22234
Share

علاسوند:اصلاح ساختار اداری و نیروی انسانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

مدیر منابع انسانی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از اصلاح ساختار اداری و نیروی انسانی در این شرکت از اردیبشهت‌ماه سال جاری خبر داد.

حشمت‌اله علاسوند اظهار کرد: پایداری و بهره وری بهینه از نیروی انسانی رمز موفقیت یک سازمان است و برنامه ریزی و تنظیم یک چارت سازمانی روزآمد می‌تواند تضمین کننده این موفقیت باشد.
وی از اصلاح و ارتقای ساختار نیروی انسانی این شرکت پس از 15 سال خبر داد و افزود: چارت سازمانی این شرکت که از بدو تأسیس هیچگونه بازنگری در ان صورت نگرفته، مشکلاتی در بحث نگهداشت منابع انسانی برای این شرکت به‌وجود آورده بود.
مدیر منابع انسانی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان تصریح کرد: در ساختار طراحی شده در بدو تأسیس، به دلیل پایین بودن سطح سمت‌ها، کارکنانی که با صرف هزینه‌های بسیار زیاد آموزش‌های لازم را طی کرده و با کسب تجارب ارزشمند آماده بهره برداری بودند به دلیل عدم امکان رشد و ترقی سازمانی درخواست انتقال و جابه‌جایی را مطرح کرده و در واقع  ثمره این افراد نصیب شرکت‌های دیگر می‌شد.
علاسوند خاطرنشان کرد: از آنجایی که نیروهای این شرکت با تحصیلات عالیه وارد سیستم شده و سالیان سال با ساختار خود را وفق داده‌اند مهاجرت و انتقال آنها برای شرکت‌های دیگر تماماً منفعت تلقی می‌شد.
وی اضافه کرد: بنا به درخواست‌های مکرر مدیران این شرکت و مساعدت همکاران در شرکت‌های مناطق نفتخیز جنوب، شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت، اصلاح و ارتقای ساختار نیروی انسانی این شرکت مطرح و با توجه به توضیحات و توجیهات ارائه شده مورد موافقت قرار گرفت.
مدیر منابع انسانی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان تصریح کرد: اصلاح ساختار اداری و نیروی انسانی حدود پنج سال زمان برد تا به نتیجه رسید و به صورت خاص و ویژه و همچنین به عنوان پایلوت سایر شرکت‌ها مورد موافقت واقع شد تا این نقیصه با ابلاغ رسمی و تغذیه سیستمی از اواخر اردیبهشت‌ماه سال جاری نهایی و اجرایی شود.
علاسوند ادامه داد: با اصلاح و ارتقای ساختار موجود، بیشتر سمت‌های سازمانی یک تا دو رتبه غنی شدند و از یک ساختار پایین دستی به یک ساختار بالادستی، مهندسی و دانش محور مبدل شده است.
وی با اشاره به وجود محرومیت‌های اجتماعی و نبود امکانات رفاهی در این شهر که موجب شده آمار انتقالی و مهاجرت نیروی انسانی در این شرکت بالاترین میزان در بین شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران باشد گفت: با اصلاح و ارتقای ساختار می‌توان خوشبین و امیدوار بود که با تقویت انگیزش سازمانی شاهد کاهش درخواست‌های انتقال کارکنان و در نتیجه افزایش بهره وری از منابع انسانی موجود که افرادی متبحر، آموزش دیده، ساختار محور، متخصص و کارکشته هستند، خواهیم بود.
گفتنی است، شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با 106 سال قدیمی‌ترین تولید کننده نفت و گاز کشور و خاورمیانه محسوب می‌شود و در گستره‌ای به وسعت 27 هزار کیلومتر مربع در شمال استان و بخش‌هایی از استان‌های ایلام و لرستان فعالیت می‌کند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.