خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر : 22192
Share
رئیس‌جمهوری:

فساد با دستگیری و زندان از بین نمی‌رود

پنجشنبه، دومین و آخرین روز از پانزدهمین سفر استانی رئیس‌جمهوری بود. رئیس‌جمهوری در آخرین روز از سفر خود، در جلسه شورای اداری استان گیلان با تأکید بر اینکه «سال ۹۴ باید سال تحرک اقتصادی در کشور باشد»، گفت: «همه باید دست‌به‌دست هم، کشور را به سمت رونق و پیشرفت ببریم».

پنجشنبه، دومین و آخرین روز از پانزدهمین سفر استانی رئیس‌جمهوری بود. رئیس‌جمهوری در آخرین روز از سفر خود، در جلسه شورای اداری استان گیلان با تأکید بر اینکه «سال ۹۴ باید سال تحرک اقتصادی در کشور باشد»، گفت: «همه باید دست‌به‌دست هم، کشور را به سمت رونق و پیشرفت ببریم».
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «حسن روحانی» وظیفه دولت را ایجاد فضای امن برای فعالیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران دانست و گفت: «سپردن کارها به دست مردم و زدودن مقررات اضافی، از اهمیت زیادی در روند توسعه کشور برخوردار است».به گزارش «ایسنا»، رئیس‌جمهوری با بیان اینکه «فساد با شعار، دستگیری و زندانی‌کردن از بین نمی‌رود؛ بلکه باید راه فساد را بست»، گفت: «کاستن از مقررات و شفافیت در اطلاعات، لازمه مبارزه با فساد است. همه اطلاعات باید شفاف و در اختیار همگان قرار گیرند و حرکت به سمت دولت الکترونیک، در این راستا، از اهمیت زیادی برخوردار است».
تا دستیابی به توافق نهایی راه دشواری پیش ‌رو داریم
او همچنین ساعاتی پیش از ترک رشت به مقصد تهران، در یک نشست خبری، گفت: «حضور مردم نشان از عزم آنها برای حمایت از خادمان خود در دولت داشت و باید مردم و دولت با همدلی، هم‌زبانی، هماهنگی و همکاری بیشتر تلاش کنیم تا به اهداف موردنظر کشور دست یابیم».«حسن روحانی» با بیان اینکه «وزرا و معاونان رئیس‌جمهور از شهرستان‌های مختلف بازدید کردند»، افزود: «وزرا و معاونان گزارش‌هایی درباره کاستی‌ها و درخواست‌ها ارائه کرده‌اند که خلاصه‌ای از آن گزارش‌ها را دیده‌ام و برای رسیدگی، مطالب آنها را دنبال خواهم کرد».
«روحانی» با اشاره به اهمیت توسعه بندر کاسپین در حاشیه خزر، گفت: «تکمیل این بندر تحرک خوبی برای منطقه آزاد انزلی و استان ایجاد خواهد کرد».رئیس‌جمهوری احیای طرح‌های مرتبط با تولید ابریشم و تأمین نیازها چای‌کاران را برای اقتصاد و اشتغال منطقه، تأثیرگذار ارزیابی کرد و با اشاره به وجود استعداد و ظرفیت بسیار برای جذب گردشگر در استان گیلان، گفت: «درحال‌حاضر امکانات کافی برای جذب گردشگران وجود ندارد؛ اما دولت آمادگی دارد تسهیلات لازم را در اختیار بخش خصوصی قرار ‌دهد».رئیس شورای‌عالی امنیت ملی افزود: «اعتراف طرف مقابل مبنی‌بر اینکه مردم ایران حق دارند از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده کنند، دستاورد است. ما در مذاکرات اراده خود را برای انجام توافق نشان داده‌ایم و طرف مقابل هم باید همین اراده را داشته باشد.
 کاری که امروز انجام شده، خیلی مهم است. طرفین درباره چارچوب لازم یا پارامترهای موردنظر تفاهم کرده‌اند اما تا دستیابی به توافق نهایی، مسیر و راه دشواری پیش رو داریم».«روحانی» درعین‌حال افزود: «حتی اگر به توافق نرسیم، سازمان تحریم به نحو گذشته نمی‌تواند ادامه یابد و طرف مقابل هم به این نتیجه رسیده است.
 توافق‌نکردن به‌نفع کسی نیست و امیدواریم همه طرف‌های ماجرا با اراده‌ای که از خود نشان داده‌اند به کار خود ادامه دهند».رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امروز رابطه کشورمان با کشورهای جهان نسبت به دو سال پیش بسیار تغییر کرده است، گفت: «باید از فضای موجود برای اشتغال و پیشرفت استفاده کرد و دولت آمادگی دارد در زمینه گردشگری تسهیلات لازم را در اختیار مردم قرار دهد».


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.