خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
کد خبر : 21791
Share

آذرکیش:چرا باید به دزفول رفت؟

دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول گفت: شهرستان دزفول با داشتن جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، زیارتی، شهری و دفاع مقدس یکی از مناطق منحصر به فرد گردشگری است که در شمال استان خوزستان واقع شده است.

محمد آذرکیش وجود مراکز اقامتی متنوع، فرودگاه، ترمینال فعال و نزدیکی به راه آهن و فاصله کم تا جاده اصلی سبب شده تا دسترسی به این شهرستان از جهات مختلف ممکن باشد.
وی افزود: آب و هوای بهاری دزفول، سرسبزی فضای شهری و خونگرمی مردم این دیار، فضای پر طراوت نوروزی را در شمال استان خوزستان در شهرستان دزفول فراهم کرده است. به جز موارد یاد شده دزفول جاذبه‌های ارزشمند گردشگری ویژه‌ای دارد که دلایل خوبی برای سفر به این شهرستان است.
آذرکیش با بیان این که پل تاریخی دزفول که یادگاری از دوره ساسانیان و شکوه تاریخی ایرانیان است در این شهر جلوه‌نمایی می‌کند و از آن به قدیمی‌ترین پل استوار جهان یاد می‌شود ادامه داد: قدم زدن در بافت تاریخی و آجری دزفول با مجموعه فضاهای خاص و سنتی آن در مرکز شهر حال و هوای خاصی دارد. همچنین بازدید از بازارهای قدیمی دزفول که یکی از مراکز تجاری مهم کشور است و از قرن پنجم هجری تاکنون حیات اقتصادی در آن جاری است و علاوه بر عرضه انواع صنایع دستی، برخی صنایع و شغل‌های سنتی هنوز در آن جاری است و سوغات و خوردنی‌های متنوع دزفول نظیر کلوچه دزفولی و حلوا کنجدی را از آن می‌توان به یادگار با خود برد.
دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول گفت: آرام گرفتن در کنار زلال آبی رود دز در میان شهر دزفول به عنوان زیباترین رود شهری کشور و تفریحات متنوع ساحلی نظیر قایق سواری، ماهیگیری در این رود به همراه آسایش در پارک‌های متنوع ساحلی دزفول که از شمال تا جنوب شهر در کنار رود دز احداث شده‌اند با فضاهای سبز متنوع، مراکز پذیرایی، پارکینگ مناسب و سایر امکانات گردشگری به همراه منظره چشم‌نواز رود دز تجربه‌ای کم نظیر است که فقط مختص شهر دزفول است.
وی بیان کرد: زیارت حرم مطهر سبزقبا (ع) (برادر امام رضا علیه السلام) در مرکز شهر دزفول که یکی از زیارتگاه‌های مهم استان و کشور به شمار می‌رود. همین طور زیارتگاه‌های تاریخی رودبند، شاه رکن‌الدین و مرقد مطهر سربازان گمنام امام زمان در مسجد تاریخی کجبافان در بافت تاریخی دزفول و آستانه متبرکه محمد بن جعفر طیار در جنوب شهر صفای معنوی خاصی به سفر نوروزی می‌دهد. همراهی با تاریخ پر افتخار ایرانی در بازدید از مقبره سردار ملی و احیاگر زبان پارسی، یعقوب لیث صفاری در 10 کیلومتری شهر دزفول به سفر نوروزی رنگ و بویی خاص می‌بخشد.
آذرکیش با اشاره به دیگر مراکز خدماتی و مسافرتی دزفول اظهار داشت: رستوران‌های متنوع سنتی دزفول نظیر پارسیان، شوادون، سنتی ساحلی، زیگورات، دلنوازان، جهانگردی، باغ فلاحت و مجتمع فرهنگی به همراه مراکز اقامتی متنوع نظیر هتل جهانگردی، هتل مهران، هتل روناش، اردوگاه شهید رجایی، سوم شعبان و خانه معلم و کمپ تجهیز شده نوروزی شهرداری به همراه ستاد اسکان نوروزی فرصت اقامتی مطمئن و سفری خاطره‌انگیز را در دزفول فراهم می‌آورد.
دبیر انجمن دوستداران و پژوهشگران شهرستان دزفول بازدید از موزه آب و آسیاب‌های تاریخی دزفول به همراه آبشار زیبای پل جدید دزفول را پیشنهاد کرد و گفت: موزه مردم‌شناسی دزفول فرصت آشنایی با مشاغل سنتی این شهر را در حمام تاریخی کرناسیون فراهم می‌کند و بر جذابیت‌های سفر به دزفول می‌افزاید. همچنین وجود جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های نوروزی در پارک خانواده و دولت دزفول، شور و حال خاصی در ایام نوروز به وجود می‌آورد.
وی بازدید از مساجد تاریخی دزفول نظیر مسجد جامع (یکی از قدیمی‌ترین مساجد تاریخی کشور مربوط به قرن سوم هجری)، مسجد تاریخی میاندره (علی ابن ابی طالب علیه السلام)، مسجد لب خندق و خانه‌های تاریخی تیزنو، سوزنگر و سیدصدر را نیز به گردشگران نوروزی پیشنهاد کرد.
آذرکیش گفت: جاذبه‌های طبیعی اطراف شهر نظیر پارک‌های جنگلی لاله و لادن در 10 و 5 کیلومتری شمال دزفول، بیشه عباس‌آباد در 10 کیلومتری جنوب دزفول دسترسی آسان برای لذت از فضای طبیعی را به وجود آورده است. همچنین قایق‌سواری و ماهیگیری در دریاچه شهیون دزفول در 40 کیلومتری شمال شهر و بازدید از روستای تاریخی لیوس در 80 کیلومتری شمال دزفول از دیگر دیدنی‌هایی است که در این ایام نباید از دست داد. علاوه بر همه جاذبه‌های یاد شده همراهی با تورهای نوروزی گروه‌های کوهنوردی دزفول فرصت بازدید از آبشار شوی دزفول به عنوان بزرگترین آبشار خاورمیانه در شمال شهر دزفول را فراهم می‌آورد که تجربه‌ای بی‌نظیر در ایام نوروز است.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.