خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
کد خبر : 21786
Share

نجاتی:روزی 20 هزار مسافر نوروزی از شوش دیدن می‌کنند

فرماندار شوش گفت: در چهار روز نخست سال جدید افزون بر 100 هزار مسافر نوروزی و کاروان راهیان نور وارد شهرستان شوش شده و از جاذبه‌های گردشگری، عملیاتی و زیارتی این شهرستان دیدن کردند.

رضا نجاتی افزود: مسافران نوروزی در سفر به شوش ضمن زیارت حرم مطهر حضرت دانیال نبی (ع)، حرم دعبل خزاعی و عبدالله بن علی (ع) از یادمان‌های فتح المبین و فکه و محل شهادت شهید آوینی همچنین آثار تاریخی شوش دیدن کردند.
وی خاطرنشان کرد: روزانه به طور میانگین 20 هزار نفر از مناطق دیدنی، تاریخی و مذهبی شهرستان شوش دیدن می‌کنند.
نجاتی ادامه داد: بیش از 150 تخته چادر، دو کمپ نوروزی، پنج پایگاه امداد، 50 واحد آموزشی در قالب 420 کلاس درس و نیز 17 مسجد و حسینیه به اسکان مسافران نوروزی اختصاص یافته است.
فرماندار شوش همچنین از برپایی نمایشگاه بومی و محلی و صنایع دستی شوش در چند نقطه شهر و فراهم کردن امکان سوارکاری و شتر سواری همچنین قایق سواری مسافران نوروزی در این شهرستان خبر داد.
قلعه و موزه شوش، زیگورات چغازنبیل، آپادانا، شهر شاهی، کاخ شائور، موزه هفت تپه و زیستگاه گوزن زرد ایرانی از جمله جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش هستند.
شایان ذکر است محوطه تاریخی شوش تنها پرونده جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی یونسکو است. پیش از این دو اثر تاریخی در استان خوزستان شامل زیگورات چغازنبیل و سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر در فهرست جهانی یونسکو  به ثبت رسیده‌اند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.