خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
کد خبر : 21770
Share

مقتدایی: المانهای شهری باید معرف ویژگیهای فرهنگی و اجتماعی باشند

استاندار خوزستان در گردهمایی سالانه شهرداران گفت: المانهای درون شهرها باید معرف ویژگیهای فرهنگی و اجتماعی آن شهر باشند.

استاندار خوزستان در گردهمایی سالانه شهرداران گفت: المانهای درون شهرها باید معرف ویژگیهای فرهنگی و اجتماعی آن شهر باشند.
 عبدالحسن مقتدایی در این نشست که چهارشنبه(27 اسفندماه) در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: المانهای شهری باید بیانگر افتخارات آن شهر نیز باشد و هماهنگی ها در این زمینه باید توسط معاونت عمرانی شهردار انجام شود.
وی ادامه داد: شهرداران در سال آینده به دنبال یک هماهنگی با هدف ایجاد فرهنگ یکسان در بحث خدمات دهی شهری باشند.
استاندار خوزستان اظهار کرد: همچنین در خصوص مبلمان شهری نیز باید هماهنگی هایی صورت بگیرد. این گونه نیست که پولی به شهرداری بدهیم تا هر کدام به گونه ای برای این مقوله طراحی کنند بلکه این هماهنگی در جهت ایجاد چشم انداز شهری باید محقق شود.
مقتدایی افزود: هماهنگی ها در زمینه خدمات شهری، مبلمان شهری و دیگر امور باید در قالب تبادل نظر و تجارب صورت بگیرد.
وی اظهار کرد: وجود تنوع بسیار در شهرهای استان خوزستان بیانگر انتزاعی برخورد کردن با مسایل است که فکر می کنیم با این کار از فرهنگ موجود صیانت کرده ایم این در حالی است که می بینیم در شهر ایذه به یک سبک و سیاق و در شهر شادگان نیز یک سبک و سیاق دیگر کارها انجام می شود که این بسته کارکردن، تعارض ایجاد کرده است.
استاندار خوزستان افزود: شهرداران مدیرانی هستند که رضایتمندی کامل مردم به عملکرد آن ها بستگی دارد. بنابراین برای ایجاد این رضایتمندی لازم است آموزش شهروندان جزو اولویتهای شهرداران باشد. البته معلمی که بخواهد آموزش دهد نیز باید اصول آموزشی را خوب بداند.
مقتدایی عنوان کرد: از ویژگیهای یک مدیر خوب این است که تا قبل از اینکه عمر قابلیتهایش به پایان برسد، کار را واگذار کند. هنر ما این است که واقعیت را بپذیریم و دائما نیرو تربیت کنیم و زمانی این نیرو موفق عمل خواهد کرد که هدفمند تربیت شود.
وی ادامه داد: میدان خدمت را برای همه بازی بگذارید تا نیروها در این میدان رشد کنند. تربیت این نیرو باید به دور از بخل صورت بگیرد و باید خوشحال باشیم که نیرویی جوان تربیت شده این مجموعه است.
استاندار خوزستان در ادامه گفت: شهرداران باید به شهر و خدمات دهی شهری نظم بدهند و برای تحقق این نظم و انضباط باید مردم را آموزش دهند. چنانکه می توان امر به معروف و به نوعی آموزش شهروندی را در همان لحظه حضور شهروند در سطح شهر انجام داد.
مقتدایی بیان کرد: لازم است شهرداری ها در دوره های آموزشی مروج اقدام به آموزش شهروندان کنند. چنانکه این دوره ها و تاثیر گذاری آن ها را در طرح همیار پلیس مشاهده می کنیم.
وی گفت: اگر می گوییم" شهر، خانه ما" باید ببینیم آیا این رعایت شده است یا خیر؟ جلوه کارشهرداری این است که وقتی به میهمان خیر مقدم می گوید باید بضاعت کار را نیز برای پذیرایی از آن فراهم کرده باشد. البته شهرداران باید اول برای شهروندان خود میزبان خوبی باشند.
همچنین در این گردهمایی احمد سیاسی معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: در نوروز سال 93 استان خوزستان در جذب مهمانان نوروزی پس از استان مازندران، رتبه دوم را حائز شد، البته می توانستیم در این زمینه بهتر و مناسب تر عمل کنیم ولی کار همه مجموعه در استان قابل تقدیر بوده است.
وی اظهار کرد: استان خوزستان پایتخت اقتصادی است و به نظر می رسد که باید پایتخت مهمان نوازی هم بشود. بنابراین در سال آینده شهرداران با عملکردی که خواهند داشت، به طور جدی ارزشیابی می شوند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.