خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
کد خبر : 21240
Share

وضعیت قدیمی‌ترین شهرک صنعتی اهواز

عضو هيات مديره شركت خدماتي شهرك صنعتي شماره یک اهواز گفت: اين شهرك يكي از قديميترين شهرك​هاي كشور است كه خدمات زيادي در همه​ دوره​ها ارائه كرده است و با توجه به گذشت زمان زيادي از ساخت اين شهرك، بايد توجه خاصي به زير ساخت​هاي آن شود.

عضو هيات مديره شركت خدماتي شهرك صنعتي شماره یک اهواز گفت: اين شهرك يكي از قديميترين شهرك​هاي كشور است كه خدمات زيادي در همه​ دوره​ها ارائه كرده است و با توجه به گذشت زمان زيادي از ساخت اين شهرك، بايد توجه خاصي به زير ساخت​هاي آن شود.
علي كراني اظهاركرد:​ در حال حاضر 158 واحد توليدي با بيش از 2000 پرسنل در اين شهرك فعال هستند كه بيش از يك سوم اين جمعيت را زنان تشكيل مي دهند.
وي افزود:​ در اين شهرك عمدتا تاسيسات صنعت حفاري، نفت و تجهيزات فولادی توليد مي‌شود که زمینه‌های بسيار خوبي در اين شهرك براي راه‌اندازی شركت​هاي دانش بنيان وجود دارد.
كراني تصريح كرد:​ در اين شهرك​ زمينه احداث دكل​هاي خشكي به خوبي فراهم شده و مي‌توان براي احداث اين دكل​ها در اين شهرك اقدام كرد.
وي در خصوص مشكلات اين شهرك شماره یک اهواز عنوان کرد: این شهرك فاقد آتش​نشاني است كه نبود اين امکان، واحدهاي توليدي را با مخاطراتی مواجه مي‌کند. همچنين اين شهرك فاقد مرکز اورژانس است اما به دليل اين‌كه اين شهرك در مركز شهر واقع شده است مي‌توان به نوعی با اين مشكل كنار آمد.
كراني ادامه داد: سيستم فاضلاب اين شهرك در دوران قبل از انقلاب، اجرا شده است كه بايد به صورت مداوم مورد بازبيني و ترميم قرار گیرد.
وي افزود: ​فضاي سبز در اين شهرك ناديده گرفته شده و بايد به آن توجه خاصي شود. همچنين به علت قديمي‌بودن اين شهرك بايد همه زير ساخت​هاي آن بازبيني، ترميم و يا تعويض شود.
كراني با تاکید بر حمایت و حفظ واحدهای تولیدی و صنعتی بیان کرد: می‌توان با حمايت از این واحدها به افزايش توليدات صنعتي كمك كرد. گران شدن بهای حامل​هاي انرژي مانند اب، برق، تلفن، گاز موجب كاهش توان صاحبان صنعت در زمينه​هاي مختلف شده و در اين دوره حساس كه نياز به توليدات داخلي وجود دارد، با كاهش سرمايه​گذاري در شهرك ها مواجه هستيم.
 وی ادامه داد: پرداخت ماليات بر ارزش افزوده، صاحبان صنعت را دچار مشكل و توان آن​ها را براي سرمايه‌گذاري در بخش​هاي صنعتي كم می‌کند. همچنين تاخیر در پرداخت مطالبات سرمايه‌گذاران نیز فشار زيادي به واحدهاي توليدي تحميل كرده است.
کرانی تصريح كرد:​ اداره کل فني​ و حرفه‌اي مي‌تواند با آموزش نيروهای متخصص در رشته‌های مورد نیاز شهرك​هاي صنعتي، موجب افزايش نيروهاي متخصص در اين شهرك​ها شود و مي‌توان با مشاركت و همكاري این اداره کل و شهرك‌ها نياز شهرک‌ها را به نيروهاي متخصص رفع كرد.
وي وضعیت امنيت در شهرك صنعتي شماره یک اهواز را مطلوب برشمرد و گفت: با توجه به دريافت شارژ از واحدهای تولیدی، سيستم حفاظتي خوبي ایجاد شده است كه توسط هيات امناي شهرك كنترل مي​شود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.