خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
کد خبر : 21223
Share

پرده‌برداری از نخستین حرکت رسمی دولت در بازار مسکن

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان شورای عالی رفاه طرح مسکن اجتماعی را به تصویب رساند تا به این ترتیب نخستین برنامه‌ای که دولت یازدهم به شکل مستقل برای بازار مسکن داشته به مرحله جدید رسیده باشد.

 سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان شورای عالی رفاه طرح مسکن اجتماعی را به تصویب رساند تا به این ترتیب نخستین برنامه‌ای که دولت یازدهم به شکل مستقل برای بازار مسکن داشته به مرحله جدید رسیده باشد.
 هر چند وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم در شرایطی کار خود را آغاز کرد که دولت زیر بار سنگین مسکن مهر قرار داشت و بنا بود این طرح را تا پایان سال 1394 تکمیل کند، اما از همان ماه‌های ابتدایی سخن از طرحی مستقل که از سوی دولت یازدهم پیگیری و اجرا می شد نیز به میان آمد.
این طرح که از روزهای نخست به عنوان مسکن اجتماعی مطرح شده و از سوی وزیر راه و شهرسازی و دیگر مقامات این وزارتخانه بارها مورد تاکید قرار گرفت تا روز گذشته هیچ تصمیم یا دستورالعمل رسمی را به خود اختصاص نداده بود.
تنها صحبت های مطرح شده حاکی از آن بود که طرح مسکن اجتماعی به منظور صاحب خانه کردن اقشار کم درآمد و دو دهک پایین جامعه ساخته خواهند شد و بناست با مشارکت دو وزارتخانه راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تکمیل شود.
هر چند هنوز در رابطه با جزییات این طرح هیچ اظهارنظری صورت نگرفته و حتی دولت سازنده یا سازندگان این خانه را مشخص نکرده و جایابی و شرایط ساخت آن را نیز مشخص نکرده است، اما تصویب رسمی این طرح در شورای عالی رفاه که روز گذشته و با حضور معاون اول رییس جمهور تشکیل جلسه داده بود نشان از آن دارد که در سال 1394 بخش عمده ای از این طرح پیگیری و یا به دست اجرا سپرده خواهد شد.
این طرح که بناست با استفاده از منابع دو وزارتخانه و البته اطلاعات ارائه شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با گروه های هدف تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و اقشار کم درآمد ساخته شود در قالب طرح هایی که در آینده از آن ها رونمایی خواهد شد به دست واجدین شرایط خواهد رسید.
صحبت از ساخت این مسکن جدید در حالی مطرح شده که هنوز دولت در رابطه با تکمیل طرح مسکن مهر تعهدات گسترده‌ای دارد و البته بعضی از منتقدان این مساله را مطرح می کنند که در صورت نسنجیدن تمام معیارهای موجود در بازار مسکن احتمال این وجود دارد که مسکن اجتماعی را مضرات مسکن مهر همراهی کند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.