خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر : 21145
Share

چنداز:لزوم نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش بین مردم توسط مسئولان و ریش‌سفیدان

فرمانده انتظامی دزفول بر نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش بین مردم به‌واسطه مدیران و متولیان دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی، بزرگان و ائمه جمعه، اساتید حوزه و دانشگاه، فرهنگیان و... تاکید کرد.

احمد چنداز اظهار کرد: نقش و جایگاه ویژه و پراهمیت دستگاه‌های قضایی و انتظامی در برقراری امنیت و عدالت اجتماعی، فاکتورهای مهم در توسعه و پیشرفت جامعه به شمار می‌رود.
وی افزود: در همین راستا فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای تأثیرات مفید و ارزنده‌ای را دارد و جامعه را قانون‌مدار و قانون‌پذیر می‌کند.
فرمانده انتظامی دزفول در ادامه عنوان کرد: باید قوانین را مدیریت کرد و تدابیر لازم را در احقاق حقوق بر مبنای قوانین تا رسیدن به عدالت و امنیت فردی و اجتماعی در دستور کار قرار داد.
چنداز تصریح کرد: کارشناسان مشاوره که افراد متخصص در رشته‌های مورد نظر هستند اقدام به ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوی قبل از تشکیل و ارجاع پرونده به محاکم قضایی کرده و این افراد نقش یک فرد ذی‌نفوذ و ریش سفید را دارند که با راهنمایی طرفین و مشاوره‌های تخصصی، افراد را به سمت رضایت و رفع مشکل با صلح و سازش هدایت می‌کنند.
وی تشریح کرد: باید مدیران و متولیان دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی، بزرگان و ائمه جمعه، اساتید حوزه و دانشگاه، فرهنگیان و... فرهنگ ارتباطات اجتماعی و آگاهی بخشی عمومی و فرهنگ صلح و سازش را در بین مردم نهادینه کنند.
چنداز گفت: موضوع صلح و دوستی یکی از مسائل مهمی است که اسلام بر آن تأکید دارد، چرا که جامعه بدون وجود صلح قابل تصور و زندگی نیست.
فرمانده انتظامی دزفول در پایان اظهار امیدواری کرد با تدابیر خاص قضایی و انتظامی، قطعا شاهد کاهش جرائم و ایجاد امنیت پایدار و اجرای عدالت اسلامی در جامعه خواهیم بود.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.