خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۹:۵۸
کد خبر : 21139
Share

همایش بنیاد بین المللی بختیاری در اهواز برگزار شد

اولین همایش بنیاد بین المللی بختیاری با حضور بیش از دو هزار نفر در سالن ورزشی گیت بوستان اهواز برگزار شد.

اولین همایش بنیاد بین المللی بختیاری با حضور بیش از دو هزار نفر شامگاه جمعه در سالن ورزشی گیت بوستان اهواز برگزار شد. این همایش با هدف ایجاد همبستگی میان اقوام برگزار شده و شیوخ طوایف مختلف عرب مهمانان ویژه آن بودند. خواننده های مختلف بختیاری اجراهای زنده ای را در همایش برای مردم داشتند.
بختیاری های بسیاری از استان های چهارمحال و بختیاری، تهران، کهکلویه و بویراحمر، لرستان و اصفهان در این همایش حضور داشتند.
داراب رئیسی بیرگانی از اعضای بنیاد بین المللی بختیاری ها در این همایش عنوان کرد: قوم بختیاری همواره در طول تاریخ استقلال و تمامیت ارضی ایران را در نظر داشته است. ایل بختیاری ۱۰۰ درصد شیعه بوده و همیشه کفر ستیز و اسلام پذیر هستند.
وی افزود: بختیاری ها نسلی سرافراز و تاریخ ساز بوده و باید فرهنگ اصیل خود را حفظ کند. در حقیقت حفظ فرهنگ و اقتصاد از جمله اهداف این بنیاد است.
حجت الاسلام والمسلمین اردشیر محمدی بختیاری رئیس بنیاد بین المللی بختیاری نیز در این همایش اظهار کرد: سه سال پیش برای راه اندازی این بنیاد به منظور ایجاد همبستگی میان اقوام مختلف ایرانی اقدامات لازم را انجام دادم. این بنیاد دارای ۱۲ انجمن است که به عنوان نمونه در انجمن سردیارون بزرگان ایل بختیاری شناسایی می شود.
وی افزود: این بنیاد هیچگونه وابستگی به محورهای سیاسی نداشته و ندارد. تلاش ما در بنیاد برای حفظ فرهنگ، آداب و رسوم بختیاری است.
رئیس بنیاد بین المللی بختیاری تصریح کرد: در انجمن نیکوکاران افرادی که از نظر اقتصادی نیازمند هستند شناسایی شده و به آنها کمک می شود. همچنین انجمن پیام آوران تندرسی متولی امور صحت و سلامت افراد هستند.
محمدی بیان کرد: در انجمن آثار و اسناد این بنیاد بسیاری آثار و اسناد بختیاری که هم اکنون در دسترس عموم قرار ندارند را جمع آوری می کنند. کتاب های مختلفی متعلق به بختیاری ها وجود دارد که بیش از ۱۵۰ سال از تدوین آنها می گذرد.
وی عنوان کرد: تمامی فعالیت های بنیاد بدون افراط و تفریط بوده و به دور از هر گونه کار سیاسی انجام می شوند. این بنیاد در استان خوزستان شعبه دارد و در آینده ای نزدیک در استان های اصفهان، لرستان، کهکلویه و بویراحمر، چهارمحال و بختیاری و تهران نیز شعبه های بنیاد راه اندازی می شود.
همایش بختیاری
رئیس بنیاد بین المللی بختیاری یادآور شد: یکی از اهداف این بنیاد این است تا همه بدانند که میان اقوام ایرانی هیچ گونه تعارضی وجود ندارد. در حقیقت اگر ما می خواهیم ایران به اهداف عالی خود برسد باید همه دست در دست هم داده و تمامی اقوام در کنار یکدیگر باشند.
محمدی تاکید کرد: هدف اصلی و پیام بنیاد این است که همه افراد اختلافات و دلخوری ها را کنار گذاشته و با وحدت و یکپارچگی به سمت اهداف مشخص و معین حرکت کنند.
وی در پایان گفت: در صورتی که مقدمات لازم فراهم شود قطعا این همایش را در سایر استان ها نیز برگزار می کنیم. هر کدام از انجمن های بنیاد ۱۲ عضو داشته و در هر استان حداقل ۱۵۰ نفر عضو بنیاد استانی هستند.
در این همایش از خانواده های فاضلی، زکی زاده و عیوضی که به اهدای عضو عزیزان خود رضایت داده بودند تقدیر و تجلیل شد و بلیط رفت و برگشت با هواپیما به مشهد نیز به آنها اعطا شد.
بنیاد بین المللی بختیاری دارای انجمن آثار و اسناد، فضاهای مجازی، زمین پاک، سردیارون، آثار باستانی و گردشگری، هنرهای بومی، پیام آوران راستی، پیام آوران تندرستی، نیکوکاران، بانوان و خانواده، ایثارگران و دفاع مقدس و هنرهای صوتی و تصویری است.
اجرای طنز، برپایی سیاه چادر، نواختن ساز توشمال، قرائت دو بیتی های بختیاری و شاهنامه خوانی از جمله برنامه های جانبی این همایش بود.
مسئولان مختلفی از آموزش و پرورش، شهرداری، و اعضای شورای شهر در این همایش حضور داشتند. همچنین بسیاری از زنان و مردان بختیاری با لباس محلی و شیوخ عرب نیز با لباس محلی خود در این همایش حضور پیدا کردند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.