خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر : 20305
Share
نشست خبری دردی دوا نمی‌کند

دوئل ریزگردها با مردم خوزستان

نماینده مردم بهبهان در مجلس٬ با انتقاد از اوج‌گیری آلودگی هوای استان خوزستان خطاب به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست٬ گفت: بهبود هوای این استان با حرف٬ تبلیغ و نشست خبری محقق نمی‌شود.محمدباقر شریعتی با انتقاد از اوج‌گیری آلودگی هوای استان خوزستان٬ گفت: تنها اقدام مسئولان در راستای بهبود هوای استان خوزستان وعده‌های دور از عمل بوده است.نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: از بین رفتن زیست‌گاه‌های آبی‌٬ خشک شدن تالاب‌ها٬ تهدید جدی

نماینده مردم بهبهان در مجلس٬ با انتقاد از اوج‌گیری آلودگی هوای استان خوزستان خطاب به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست٬ گفت: بهبود هوای این استان با حرف٬ تبلیغ و نشست خبری محقق نمی‌شود.
محمدباقر شریعتی با انتقاد از اوج‌گیری آلودگی هوای استان خوزستان٬ گفت: تنها اقدام مسئولان در راستای بهبود هوای استان خوزستان وعده‌های دور از عمل بوده است.
نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: از بین رفتن زیست‌گاه‌های آبی‌٬ خشک شدن تالاب‌ها٬ تهدید جدی سلامت شهروندان٬ در معرض نابودی قرار گرفتن زیستگاه‌ها و جنگل‌ها٬ عدم تمایل سرمایه‌گذار به سرمایه‌گذاری در خوزستان بخشی از پیامدهای ریزگردها و گرد و غبار در استان خوزستان است.
وی افزود: در چند روز گذشته مردم محروم و مظلوم خوزستان بار دیگر با پدیده آلودگی بیش از حد هوا مواجه شدند اما متاسفانه بعد از چندین سال هنوز اقدام عملی در این راستا صورت نگرفته است.
شریعتی ادامه داد: در گذشته عوامل بیرونی چون کشور عراق مهم‌ترین عامل پدیده آلودگی و ریزگردها بوده اما مطالعات کارشناسی نشان می‌دهد که عوامل داخلی تاثیر بیشتری بر ادامه این روند نامطلوب داشته است.
این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه در ایران بیش از 12 میلیون هکتار بیابان وجود دارد که 6 میلیون هکتار از آن‌ها فعال و دارای گرد وغبار وشن است٬ گفت: متاسفانه هیچ اراده‌ای برای کاهش بیابان‌زدایی در کشور وجود ندارد.
وی گفت:  سازمان محیط زیست در وظیفه‌ اصلی و ساختاری که برای آن تعریف شده کوتاهی ورزیده و متاسفانه این سازمان رسالت خود را فراموش کرده و بیشتر به جبنه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی توجه دارد تا کارهای اجرایی.

کلی‌گویی‌های  سازمان محیط زیست نشان از نبود اراده‌ای برای مبارزه با آلودگی هوا دارد

این نماینده مردم در مجلس نهم٬‌ با یادآوری اظهارات اخیر رئیس سازمان محیط زیست در خصوص شناسایی کانون انتشار گرد و غبار استان خوزستان و تدوین برنامه خاصی برای مقابله با آن٬ افزود: سوال ما این است که این برنامه مدون چه زمانی عملیاتی می شود و چقدر زمان می‌برد؟ متاسفانه کلی‌گویی‌ها و عدم شفافیت نشان‌دهنده این است که سازمان محیط زیست اراده‌ای برای مبارزه با پدیده آلودگی این استان ندارد.
وی خطاب به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست٬ گفت: خانم ابتکار تا کی باید شاهد این وضعیت در استان باشیم به نمایندگی از مردم از شما تقاضا داریم در همین اوضاع به خوزستان سفر کرده و از نزدیک شاهد زندگی سخت و طاقت فرسای مردم در این هوای آلوده باشید.
شریعتی ادامه داد: رئیس سازمان محیط زیست باید از بیمارستان ها و مراکز درمانی استان خوزستان بازدید کرده تا ببینند این معضل چقدر در زندگی مردم تاثیر داشته است.


تبلیغ و نشست خبری راهکار بهبود هوای خوزستان نیست


وی با تاکید بر اینکه معضل آلودگی هوای استان خوزستان با مصاحبه٬ تبلیغ و نشست خبری رفع نمی‌شود٬ تصریح کرد: بهبود هوای استان خوزستان کار عملی و علمی می‌طلبد.
این نماینده مردم در مجلس نهم٬ افزود: کسانی که به ناحق به انتقال آب کارون از سرشاخه‌ها تاکید داشتند حال باید پاسخ‌گوی وضعیت کنونی خوزستان باشند.
عضو کمیسیون کشاورزی٬ آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: امید است تدابیر مناسبی برای بهبود وضعیت هوای استان خوزستان هر چه سریع‌تر اتخاذ شود


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.