خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر : 20302
Share

رعایایی:تحريم­هاي چند بُعدي نتوانسته در فرايند انقلاب و اصالت مردم خللي وارد كند

دکتر محمد رعایایی​اردکانی سرپرست دانشگاه شهیدچمران اهواز با صدور پیامی فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

دکتر محمد رعایایی​اردکانی سرپرست دانشگاه شهیدچمران اهواز با صدور پیامی فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.
 متن  پیام رعايايي​اردكاني به​شرح زیر است:
"در فرايند اساسي همه­ي انقلاب­ها دو مولفه­ي مردم و رهبري، متمايزترين نقش ايجادي انقلاب را ايفا مي­نمايند كه در انقلاب اسلامي سال 1357 پيوند اين دو مولفه زمينه­ي سرنگوني نظام طاغوت را فراهم آورد. مردم به عنوان مظاهر تبلور ظرفيت اجتماعي، مخاطبان اصلي انقلاب محسوب مي­شوند و رهبري انقلاب با برخورداري از موهبت هم­انديشي نخبگان سياسي و چهره­هاي اثربخش اجتماعي تدوين­گر راه و فرايندهاي اجتماعي انقلاب مي­شود.
 در انقلاب اسلامي سال 1357 اين دو مولفه به بهترين شكل ممكن به يكديگر گره خوردند و مردم به عنوان جنبش​آفرينان زمانه با زمان­آگاهي مسلم و درك ضرورت رهبري ديني و توجه به هوشمندان سياسي روزگار خويش، با امام خميني(ره) بيعت نمودند و سازمان انقلاب از همين دل​سپردگي محض مردم به امام راحل و اصالت­بخشي ايشان به حضور و نظر مردم بنيان نهاده شد.
از آن روزگار تا كنون بيش از سي و شش سال گذشته است و تجربه­ي عميق انقلاب و جوشش دروني آن در دل و جان مردم هنوز جريان­بخش است. تلاطم­هاي آغازين پس از پيروزي انقلاب اسلامي، هشت سال جنگ، عصر سازندگي و روزگار تحريم­هاي چند بُعدي ابرقدرت­ها و كشمكش­هاي موضوع هسته­اي نتوانسته است در فرايند انقلاب و اصالت مردم خللي وارد كند و عليرغم تكانه­هاي شديد اقتصادي و تنگناهاي متعددي كه مي­توانست در اين همپايگي ركود ايجاد نمايد، حضور مردم هم چنان اصالت­بخش هر حركت و دعوتي است كه در اين سال­ها به وفور مشاهده شده است.
دهه فجر پنجره­اي است كه منظره­ همدلي مردم و انقلاب از آن متجلي است، منظره­اي كه بر اساس خرد و تعصبات ملي و مذهبي همواره حيرت­آفرين بوده است. رودخانه­اي كه هر ساله در دهه­ي فجر از بارش شرف و غيرت ايراني اسلامي طغيان مي­كند و درياهاي در راه به تعجب وا مي­دارد. اكنون دهه فجر است و آن بارش عظيم در راه است. بهانه بسيار است؛ خاصه در روزهايي كه مردم عشق به رسول مهرباني و رحمت را فرياد مي­كنند. قدردان اين مردم باشيم و در اين حماسه همراهشان باشيم."


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.