خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر : 20298
Share

برگزاری اولین کنفرانس ملی توسعه عمرانی کلانشهرها در اهواز

دبیر اجرایی اولین کنفرانس ملی توسعه عمرانی کلانشهرها با رویکرد سرمایه گذاری از برگزاری این کنفرانس در اهواز خبر داد.سینا عطا روشن اظهار کرد: وجود کارخانجات بزرگ صنعتی، تاسیسات اداری و صنعتی شرکت مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران، اهواز را

 دبیر اجرایی اولین کنفرانس ملی توسعه عمرانی کلانشهرها با رویکرد سرمایه گذاری از برگزاری این کنفرانس در اهواز خبر داد.
سینا عطا روشن اظهار کرد: وجود کارخانجات بزرگ صنعتی، تاسیسات اداری و صنعتی شرکت مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران، اهواز را به یکی از مهم ترین مراکز صنعتی ایران تبدیل کرده و همین امر سبب شده که مهاجران بسیاری به اهواز روی آورند.
وی افزود: کارون پرآب ترین رود ایران با سرچشمه گرفتن از کوه های بختیاری، با ورود به اهواز، شهر را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم نموده و جلوه زیبایی به شهر داده است. شهرستان اهواز مرکزسیاسی، اداری وتجاری استان خوزستان بوده و براساس آخرین تقسیمات کشوری دارای پنج شهر به نام های اهواز، ملاثانی، شیبان، ویس و حمیدیه، سه بخش به نام های مرکزی، باوی وحمیدیه، دوازده دهستان و ۴۳۹ روستای دارای سکنه است.
دبیر اجرایی اولین کنفرانس ملی توسعه عمرانی کلانشهرها با رویکرد سرمایه گذاری تصریح کرد: در راستای اهداف نقشه جامع علمی کشور و دستیابی به چهارچوب نظری الگوی بومی مفهوم توسعه پایدارو دستیابی به راهکارهای عملیاتی این مفهوم در بستر شهرهای ایران، برای سومین سال پیاپی اقدام به برگزاری کنفرانس ملی توسعه پایدار و عمران شهری می کند، تا در این رهگذر فرصت تعاملات بین رشته ای در حوزه های علمی مختلف به ویژه حوزه های اصلی مفهوم توسعه پایدار نظیر علوم انسانی ، علوم اجتماعی ، علوم اقتصادی، علوم طبیعی با علوم فنی و مهندسی ( برق، مکانیک ، نقشه برداری، شهرسازی و عمران) و با شاخه هنر(معماری و مرمت، معماری منظر طراحی شهری و برنامه ریزی شهری) را فراهم آورد.

ابعاد مختلف شهر نشینی باید بررسی شود


عطا روشن عنوان کرد: امیدوارم با مشارکت پژوهشگران و صاحبان نظر در این حوزه ها، زمینه ارائه تجربیات جدید برای عموم شهروندان به ویژه متولیان آموزش عالی کشور فراهم شود.
وی یادآور شد: انقلاب صنعتی و بدنبال آن توسعه شتابزده شهرها درچنددهه اخیر ابعاد مختلف زندگی انسان را تحت تاثیر قرارداده است مطرح شدن توسعه پایدار بعنوان خط مشی اصلی درعصر حاضر نیز حاکی از نگرانی جهانی از اثرات مخرب زیستگاه های بشر به ویژه شهرها برگستره زیست کره زمین دارد.
دبیر اجرایی اولین کنفرانس ملی توسعه عمرانی کلانشهرها با رویکرد سرمایه گذاری گفت: به همین دلیل بحث از پایداری بدون توجه به شهر بی معنی خواهد بود. امروزه شهرها و شهرنشینی عامل اصلی ناپایداری د رجهان محسوب میشوند چرا که نیمی از انسانها امروزه درشهرها ساکنند. نظام ساختاری شهرهای سنتی ما به دنبال پیروی از اصول شهرسازی مدرن دستخوش تحولات چشمیگری شد و ویژگی های ارزشمند نظام محله ای از دست رفت.
عطا روشن در ارتباط با اهداف همایش گفت: در نظر داریم تا با معرفی توان علمی و کاربردی برای ارتقا سطح کیفی توسعه های شهری و «همایش توسعه شهری پایدار» و همچنین بررسی نیازمندی و ضرورت های آموزش توسعه شهری پایدار در ایران گام برداشته و با شناسایی نگرش ها، تجربیات نوین و تحلیل ابعاد نظری و کاربردی توسعه شهری پایدار، به تحلیل آموزش و پژوهش آن در ایران بپردازیم. برقراری ارتباط بیشتر بین نهادهای علمی و اجرایی کشور در جهت تحقق توسعه شهری پایدار نیز از جمله اهداف این کنفرانس است.

تجارب توسعه شهری پایدار به اشتراک گذاشته شود

وی تاکید کرد: تجارب توسعه شهری پایدار، الگوهای آینده توسعه شهر در ایران، سیستم های حمل و نقلی، پایداری حمل و نقل در شهرهای ایران، حکمروایی شهری در جهت نیل به توسعه شهری پایدار در ایران، شاخص های توسعه شهری پایدار، آموزش و پژوهش در توسعه شهری پایدار، سکونتگاه های بومی و توسعه شهری پایدار در ایران، ناپایداری شهر و عوامل موثر و توسعه شهری پایدار و پراکنش سکونتگاه های انسانی محورهای اصلی برگزاری این کنفرانس هستند.
دبیر اجرایی اولین کنفرانس ملی توسعه عمرانی کلانشهرها با رویکرد سرمایه گذاری گفت: برگزاری میزگردها و کارگاه ها با توجه به ضرورت مقوله آموزش در ارتقای سطح دانش توسعه شهری پایدار، برگزاری دوره های آموزشی در حوزه های مرتبط با توسعه پایدار و اهداف آن در شهرها، برگزاری نمایشگاه فعالیت های مرتبط با توسعه شهری پایدار توسط بخش دولتی، عمومی و خصوصی با توجه به ضرورت آشنایی دست اندرکاران توسعه شهری پایدار با دستاورد های و ایده های نو در این عرصه و به منظور شناخت ملموس و عینی تر از اهداف و شاخص های توسعه شهری پایدار نمایشگاهی از دستاوردها و ایده های نو در حوزه های مرتبط با توسعه شهری پایدار از جمله برنامه های جانبی این کنفرانس هستند.
این کنفرانس دوشنبه ۲۰ بهمن ۹۳ در اهواز برگزار می شود
 


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.