خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر : 20294
Share

كدام شهرها رقيب اهواز در طرح پایتخت کتاب ایران هستند؟

نشست هم‌اندیشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با آیت‌الله سيد علي شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، پیرامون طرح پایتخت کتاب ایران برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با آیت‌الله سيد علي شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، پیرامون طرح پایتخت کتاب ایران برگزار شد.
 همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این نشست گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراخوانی تحت عنوان انتخاب پایتخت کتاب ایران را به همه شهرها ارسال کرد تا هر شهر امکان شرکت در این رقابت را داشته باشد، اعلام آمادگی کند و در همین زمينه اهواز آمادگی خود را اعلام کرد و طرح‌های خود را ارايه داد.
وی افزود: در این مدت با سازمان‌ها و نهادها و ارگان‌های مختلف طرح و ایده‌های خلاقانه‌ای را انجام دادیم و این طرح‌ها را به دبیرخانه انتخاب پایتخت کتاب ایران ارسال کردیم.
قنواتی ادامه داد: خوشبختانه اهواز در میان 50 شهری که به مرحله نهایی رسیده‌اند بین سه شهر برتر قرار دارد و با شهرهای نیشابور، گنبدکاووس و یزد رقابت دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: توجه ما در این طرح بیشتر به سمت کودکان، زنان خانه‌دار و قشر آسیب‌پذیر جامعه معطوف شده است و سعی کردیم از ظرفیت‌های متنوع استان مثل هنرمندان و ورزشکاران برای ایجاد انگیزه و علاقه به کتاب و کتابخوانی استفاده کنیم.
وی افزود: هماهنگی با صدا و سیما جهت دعوت از نویسندگان برای معرفی کتاب‌های خود، برگزاری جایزه کتاب سال استان، برگزاری جایزه ادبی مکتب جنوب ، هماهنگی با شهرداری جهت انتخاب یک پارک به عنوان پارک کتاب و یا نامگذاری یک میدان به نام میدان کتاب و... از جمله کارهایی است که تاکنون انجام شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان خواستار حمایت آیت‌الله شفیعی از این طرح شد.
آیت‌الله شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان، نیز ضمن حمایت از این طرح گفت: این اقدام، اقدام بسیار مبارکی است به شرطی که استمرار داشته باشد و این فعالیت‌ها هر ساله و به صورت مداوم صورت بگیرد.
در پایان شفیعی دست نوشته‌ای به عنوان حمایت از برگزاری این طرح در شهرستان اهواز تقدیم کردند که به دبیرخانه اجرایی طرح پایتخت کتاب ارسال شد


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.