خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر : 18124
Share

انصاری:تاثير آلایندگی پالایشگاه بر آبادان و خرمشهر بررسی شود

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: درصد تاثیر آلایندگی پالایشگاه آبادان برای شهرهای آبادان و خرمشهر باید بررسی شود.

 نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: درصد تاثیر آلایندگی پالایشگاه آبادان برای شهرهای آبادان و خرمشهر باید بررسی شود.
محمد سعید انصاری اظهار کرد: باید یک حرکت اقتصادی برای پالایشگاه آبادان انجام شود.
وی افزود: در حال حاضر کشور در حالت تحریم قرار دارد. برای فاز دوم پالایشگاه آبادان با چینی ها قرارداد منعقد شده و این کشور آمادگی 100 درصد دارد، فقط مسائل مالی مانده که این موضوع در اولویت اول وزارت امور اقتصاد و دارائی است.
نماینده مردم در آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سه هفته قبل با وزیر نفت جلسه داشتیم و به دنبال موضوع فاز دوم پالایشگاه آبادان هستیم، اگر این موضوع محقق شود دیگر مواردی مانند گوگرد پیش نخواهد آمد.
انصاری در همین خصوص تصریح کرد: به دلیل استفاده از تجهیزات درجه یک، تولیدات و بنزین خوب ارائه می شود.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا بهتر نیست در سطح شهر تابلوهای هشداردهنده میزان آلایندگی هوا نصب شود؟ تاکید کرد: پیشنهاد بسیار خوبی است و حتما این موضوع را پیگیری می کنم.
نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزان دریافت آلایندگی خرمشهر از پالایشگاه آبادان بیان کرد: قلبا به عنوان یک ایرانی همه شهرهای کشور را یکی می دانم اما مردم آبادان از آلودگی های حاصل از فعالیت های پالایشگاه این شهر ضرر بیشتری می بینند و ناراحت هستند.
انصاری بیان کرد: معتقدم مسئولان استان و کشور باید در این منطقه دستگاه های لازم را قرار دهند و میزان تاثیرات آلایندگی پالایشگاه آبادان را در شهرهای آبادان و خرمشهر بررسی کنند.
وی در خصوص دریافت بخشی از هزینه های آلایندگی پالایشگاه آبادان توسط شهرداری این شهر، ابراز کرد: شهرداری آبادان باید هزینه آلایندگی را برای ایجاد فضای سبز و سایر موارد که آلایندگی را کمتر می کند، صرف کند. این شهرداری موظف است به صورتی برنامه ریزی کند که به نفع مردم باشد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.