خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر : 18064
Share

... و حرف آخر نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان گفت: وقتي مردم به نمايشگاه براي خريد كتاب مي آمدند احساس خوشي به من دست مي داد چراكه هر قدر كه ما در فضايي كه بوي فرهنگ و كتاب بدهد باشيم احساس خوبي پیدا می کنیم و این حس در زندگي امروزی ما لازم و ضروري است.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان گفت: وقتي مردم به نمايشگاه براي خريد كتاب مي آمدند احساس خوشي به من دست مي داد چراكه هر قدر كه ما در فضايي كه بوي فرهنگ و كتاب بدهد باشيم احساس خوبي پیدا می کنیم و این حس در زندگي امروزی ما لازم و ضروري است.
همايون قنواتي، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان، در پایان نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان اظهار کرد: شادابي، طراوت و نشاطي كه در اين هفته با برگزاري نمايشگاه كتاب براي مردم فراهم كرديم به نظر مي رسد با استقبالي كه مردم كردند به چنين فضاهايي نياز دارند.
وی خاطرنشان کرد: ما همواره ديده ايم كه بايد در شهر براي گسترش و توسعه فضاهاي فرهنگي بيش از اين تلاش كنيم. شهر تنها پل، جاده، مغازه، آپارتمان و برج نيست بلکه شهر مركزي است كه مردم باید در آن احساس آرامش و بتوانند نيازهاي فرهنگي شان را رفع كنند.
قنواتي بيان كرد: هر قدر كه مردم شهر به فضاهاي فرهنگي، محل هاي فرهنگي و سالن ها مراجعه كنند بركات زيادي براي حوزه هاي مختلف جامعه ايجاد مي كند و تاثير مستقيمي در حوزه صنعت، در مسايل اقتصادي، سياسي، اجتماعي و رفع آسيب هاي اجتماعي مي گذارد. مردمي كه به سمت فرهنگ مي آيند مسلما آسيب هاي كمتري خواهند ديد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان خاطرنشان كرد: اين اتفاقات طراحي هايي لازم دارد كه بايد انجام شود. من در اين یک هفته اي كه نمايشگاه كتاب برپا بود متوجه شدم كه چه قدر آدم هاي فرهنگي در اين شهر و استان از همه گروه ها و اقوام و اقشار وجود دارد. در حوزه ادبيات معاصر، شاعران و مسايل پژوهشي در فرهنگ هاي قومي آدم هايي داريم كه كارهاي پژوهشي بسيار خوبي كردند. چرا به اين فضاي تعامل و گفت و گو كه باید در حوزه فرهنگ صورت بگيرد كم توجه شده است؟
او با بیان این که برنامه هايي را با كمك همه اجرا خواهند كرد تا مردم با چهره هاي شاخص استان بيشتر از پيش آشنا شوند ادامه داد: بخشي از هنرمندان و نويسندگان ما در شهرهاي ديگر زندگي مي كنند. ما از آنها دعوت خواهيم كرد تا بيايند و كتاب هايشان را رونمايي كنند و جلسات نقد و بررسي آنها انجام شود و كارهاي پژوهشي آنها مورد حمايت قرار گيرد.
قنواتی تصریح کرد: اين فعاليت ها جريان مستمري را به وجود مي آورد كه به پايداري يك رفتار فرهنگي كمك مي كند. اين برنامه ها را هر چند كوچك؛ ادامه خواهيم داد. نشاط و حرارتي كه فرهنگ در جامعه به وجود مي آورد هيچ چيز ديگري به وجود نمي آورد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.