خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر : 18061
Share

آیت‌الله شفیعی: تحقق مفهوم "ما مي‌توانيم" در شرکت حفاری را مرهون امام(ره) هستیم

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري اظهاركرد: شركت حفاري چه در بعد اقتصادي و چه سياست داخلي و خارجي و تحقق خودكفايي، در تحقق مفهوم "ما مي‌توانيم" بیان‌گر اين است كه تاسيس اين شركت به امر امام(ره) بوده است

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري اظهاركرد: شركت حفاري چه در بعد اقتصادي و چه سياست داخلي و خارجي و تحقق خودكفايي، در تحقق مفهوم "ما مي‌توانيم" بیان‌گر اين است كه تاسيس اين شركت به امر امام(ره) بوده است و اگر اين شركت و شروع به كار آن با نام امام(ره) عجين نمي‌شد معلوم نبود به موفقيت‌هاي امروز، دست يابد. آيت‌الله سیدعلی شفيعي در مراسم گراميداشت يكم دي‌ماه، سالروز تاسيس شركت ملي حفاري كه  29 آذرماه در محل مجتمع فرهنگي ملي حفاري در اهواز برگزار شد، اظهاركرد: ما بايد دعا كنيم كه خداوند نفس گرم و دم مسيحايي امام(ره) به عنوان مبتكر اين شركت را تا آخر كار پشتوانه شركت ملي حفاري ايران قرار دهد.
وي افزود: در حال حاضر كه 35 سال از تاسيس شركت ملي حفاري مي‌گذرد و اين راه 100 ساله‌ که با وجود تمام مشكلات يك شبه طي شده، كار ساده نبوده است اما ما توانستیم ساده از آن بگذريم.
آيت‌الله شفيعي عنوان‌كرد: با توجه به پيشرفت‌هاي صورت گرفته در شركت ملي حفاري به اين نتيجه مي‌رسيم كه كارها، كارهاي عادي و سير طبيعي علت و معلولي نيست. در اين كارها يك معنويتي از خداوند متعال، پشتوانه برنامه‌هاي ايران اسلامي است.
نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري ادامه‌داد: ما بايد بدانيم كه شكر نعمت باعث افزون شدن نعمت مي‌شود. ما بايد براي مسوولان شركت ملي حفاري ايران و هر چه بهتر و بيشتر شدن بركت‌هاي آن دعا كنيم و قدر نعمت‌هاي خداوند در ايران اسلامي را بدانيم زيرا ما امروز نعمت‌هايي داريم كه تقريبا دست همه دنيا از آن‌ها تهي است که از جمله آن مي‌توان به نعمت خودكفايي و امنيت و آرامش اشاره كرد.
در ادامه جواد سعدون‌زاده، نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي اظهاركرد: شركت‌هاي ملي حفاري كه ولادت آن همراه با مطلع نظام مقدس اسلامي بوده، يكي از ثمرات و شجره‌هاي طيبه انقلاب اسلامي  و نمود عيني و بارز "ما مي‌توانيم" است.
وي افزود: ايران يك زماني در كارنامه خود توليد 5 ميليون بشكه‌اي نفت را داشته است اما متاسفانه امروز با ترفندهاي دشمن و اعمال تحريم‌هاي ظالمانه و بر هم زدن ثبات بازار نفت، به كشوري با توليد يك ميليون بشكه‌ نفت تبديل شده‌ايم و در این شرایط قطعا در بازار بين‌المللي و مهم نفت، حرفي براي گفتن نخواهيم داشت.
سعدون‌زاده تصريح‌كرد: توسعه ميادين و افزايش توليد ملي در زمينه استخراج نفت يك امر اساسي و حياتي براي كشور است زيرا نفت به عنوان يك كالاي استراتژيك هم در ساختن ايران زمين، توليد و تقويت اقتدار ملي در عرصه بين‌المللي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.
وي عنوان‌كرد: جمهوري اسلامي براساس سند چشم‌انداز 20 ساله تا افق 1404 بايد بتوانند يكي از 10 اقتصاد توانمند دنيا و اقتصاد دانش‌بنيان اول منطقه باشد. براي اين كار برنامه‌ريزي بسيار دقيق و گسترده‌اي وجود دارد.
سعدون‌زاده گفت: از آنجايي که هفته پژوهش را پشت سر گذاشتيم مي‌طلبد در بحث پژوهش در زمينه‌هاي مختلف به‌ويژه در زمينه صنعت نفت، نگاه ويژه و ژرفي داشته باشيم. ما مجبوريم براي ايجاد نظريه‌هاي جديد، خلق فناوري نو و اصلاح از رهيافته‌هاي جديد پول خرج كنيم و كساني كه در زمينه پژوهش فعاليت ‌دارند بايد از هر حيث تامين باشند، در غير اين‌صورت بايد شاهد فرار متخصصان و مغزها به دليل سو مديريت‌ها و عدم اعمال مديريت جهادي باشيم. از آنجايي كه پژوهش سنگ بناي تمام پيشرفت‌ها است و ارزش افزوده ايجاد مي‌كند بايد مورد توجه هم موسسات، شركت‌ها و مديريت‌ها قرار بگيرد.
 در این مراسم همچنین پیام بیژن زنگنه، وزیر نفت به مناسبت یکم دی‌ماه، سالروز تاسسی شرکت ملی حفاری قرائت شد که این پیام به شرح زیر است:
”خداوند منان را سپاسگزارم که توفیقی دیگر را نصیب گردانید تا سی و پنجمین سالگرد تاسیس شرکت ملی حفاری ایران را در کنار همکاران سخت‌کوش در این شرکت، گرامی داشته و نقش‌آفرینی آنان را در سلسله افتخارات صنعت نفت کشور ارج بگذاریم.
صنعت حفاری یکی از فرآیند‌های اصلی در پروسه تولید از مخازن نفت و گاز است که کشف، توسعه و بهره‌برداری از میادین نفتی بدون آن غیرقابل تصور خواهد بود.
امروز دروازه طلایی تحقق برنامه‌های صنعت نفت کشور در حفظ و نگهداشت تولید، توسعه و ظرفیت‌سازی از مسیر صنعت حفاری می‌گذرد. بنابراین توجه به رشد و غنای این صنعت راهبردی بسیار حائز اهمیت است، از این رو توسعه قابلیت‌های این صنعت مستلزم آموزش مستمر، توجه به مسائل فنی، عملیاتی، ایمنی و تاکید بر استفاده از فناوری‌های روز و تعامل مستمر و موثر با صاحبان فناوری در این بخش است.
جای بسی خوشحالی است که این شرکت پس از پشت‌سرگذاشتن مراحل مختلف توانسته با اتخاذ سیاست‌ها و راهبردی های اصولی و در سایه تلاش کارکنان، چشم‌انداز روشنی را به منصه ظهور رساند.
شرکت ملی حفاری ایران با توجه به تجارب اندوخته شده می‌تواند بیش از گذشته در پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت کشور به‌ویژه در میادین مشترک موثر واقع شود.
امیدوارم روز به روز شاهد رشد و تعالی این صنعت بالنده باشیم. از درگاه خداوند متعال برای کلیه تلاشگران صنعت حفاری موفقیت و سربلندی آرزو می‌نمایم.”


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.