خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر : 17975
Share
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:

سازمان آب و برق در اوج کار کشاورزان،به کارهای تعمیراتی می پردازد

با سازمان آب و برق مشکل نداریم ما هر دو سازمان دولتی هستیم و همیشه همکاری متقابل و دوجانبه بین ما بوده است اگر بحث هایی انتقادی از جانب ما مطرح شده است اختلاف بین دستگاهی نیست بلکه ما احساس می کنیم آب در بعضی جاها باید زودتر از ان

کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان  در خصوص اختلافات با سارمان آب و برق استان خوزستان اظهار داشت: با سازمان آب و برق  مشکل نداریم  ما هر دو سازمان دولتی هستیم و همیشه همکاری متقابل و دوجانبه بین ما بوده است اگر بحث هایی انتقادی از جانب ما مطرح شده است اختلاف بین دستگاهی نیست بلکه ما احساس می کنیم آب در بعضی جاها باید زودتر از ان چیزی که امروز است در اختیار کشاورز قرار بگیرد.
وی ادامه داد:زراعت به آب زنده است اگر آبی نباشد کشاورزی معنایی ندارد استان خوزستان یک استان دیم نیست که منتظر بارندگی باشیم 98 درصد از تولیدات ما از اراضی آبی ما حاصل می شود بنابراین هم به اندازه کافی باید آب در اختیارمان قرار بگیرد و به هم به موقع این کار صورت گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:ما اولین هماهنگی را دقیقا دوماه قبل از کشت انجام دادیم به این معنا که سطحی که باید کشت شود و آب مورد نیاز را کتبا به سازمان آب و برق و مدیریت بحران استان اعلام کردیم.
وی ادامه داد:سطح زیرکشت ما نسبت به سال گذشته نه تنها افزایش نداشته است بلکه کاهش هم داشته است به این دلیل که بین محصولات باید یک بالانسی اتفاق بیفتد و یک محصولات دیگری کشت شود اما متاسفانه آب به موقع در اختیار کشاورزان قرار نگرفت در بهبهان رامشیر ماهشهر شادگان هویزه دشت آزادگان و بخش هایی ازشوش این اتفاق افتاد ما دنبال دفاع از حق کشاورز هستیم و در راستای گرفتن حقوق کشاورزان کوتاه نمی آییم.
 چنگلوایی  تصریح کرد:گمان می کنم نیروهای پایین دست  سازمان آب وبرق باید حساسیت خود را بیشتر کنند و اهمیت بیشتری به تولید بدهند در شرایطی که ما در تحریم هستیم و بنای کشور اقتصاد مقاومتی است باید بیشتر دقت کنند.
وی افزود:یکی دو مورد هم به خاطر مشکلات سازه ای و تعمیراتی بوده است که آنها باید در فرصت بین برداشت محصولات تابستان و کشت پاییزه این کارهای تعمیراتی را انجام دهند نه در اوج پیک کاری کشاورزی و زمان کشت مشغول تعمیرات شوند والا خود اقای شمسایی فرزند استان است و مسلط به کار است اما در شهرستان ها واحدهایی دارند که یک مقدار ناهماهنگی وجود دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطر نشان ساخت:کشور چشم امید به کشاورزی خوزستان دارد سرمایه گذاری که دولت برای کشاورزی استان انجام دادند و مورد عنایت رهبری هم است برای هیچ استانی نشده است باید این فرصت را غنیمت بدانیم نباید بگوییم آب نیست به کشاورز بدهیم اگر این را بگوییم طرح 550 هزار هکتاری زیر سوال می رود ما معتقدیم مشکل آب نیست ولی باید مدیریت بهتر شود.
 وی در پایان در خصوص اختلاف با نماینده اهواز گفت:من با نماینده اهواز هیچ درگیری ندارم وی برای من یک شخص محترم است و نماینده مردم است ما داریم کار خود را می کنیم جای که احساس کنیم زیرسوال رفته ایم یا به ما توهین شده است باید پاسخگو باشیم من دوست نداشتم این اتفاق بیفتد و شروع کنند هم بنده نبودم وی یک بحثی را مطرح کرد و من هم برای صیانت از جهاد کشاورزی استان پاسخ دادم .


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.