خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر : 17949
Share

علیمرادی:حمایت از پروژه‌های علمی تحقیقاتی آبفای خوزستان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان، حمایت از پروژه‌های علمی ـ تحقیقاتی این شرکت در پانزدهمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور را خبر داد.

 علی‌اکبر علیمرادی با اشاره به برپایی غرفه آبفای خوزستان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران که همزمان با بزرگداشت هفته ملی پژوهش و فناوری برگزار شده است، اظهار کرد: در این نمایشگاه که بیش از 350 مرکز تحقیقاتی و علمی، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان وابسته به این حوزه، آخرین یافته‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی خود را ارائه و به نمایش عموم گذارده، شرکت آب و فاضلاب خوزستان با دو پروژه مهم تحقیقاتی طراحی و ساخت سیستم مکانیزه آنالیز میکروبیولوژی آب و کنتور هوشمند آب کانون توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
وی افزود: این شرکت به عنوان یکی از کاندیداهای اصلی کسب غرفه برتر در پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور به شمار می‌آید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به سیستم مکانیزه آنالیز میکروبیولوژی آب، تصریح کرد: این پروژه ساخت سیستمی جهت آنالیز میکروبیولوژی آب مبتنی بر image processing(روش پردازش تصویر) برای نخستین‌بار در دنیا است که از طریق آن می‌توان به صورت کاملا هوشمند آلودگی آب تصفیه شده و یا آب خام به عامل باکتریولوژی بیماری التور (وبا) در شبکه یا خروجی تصفیه خانه‌ها را تشخیص داد.
علیمرادی ادامه داد: در واقع با ساخت و راه‌اندازی این سیستم می‌توان هزینه‌های سنگین ساخت و تجهیز آزمایشگاه‌های میکروبیولوژی در شهرستان‌ها را کاهش داد و ضمن صرفه اقتصادی با سرعت و نظم بیشتر و بدون نیاز به نیروی متخصص وضع کیفی آب را پایش کرد.
وی اضافه کرد: به‌طور خلاصه می‌توان ایجاد مکانیزاسیون و دقت عمل در پایش التور، توانایی نمونه‌برداری منظم در طول شبانه‌روز به‌ صورت پیوسته و گسسته، رفع نیاز به تاسیس آزمایشگاه‌های پیشرفته آنالیز کیفی آب در شهرستان‌ها و روستاها، دستیابی به این تکنولوژی به‌ صورت انحصاری و کاهش هزینه نیروی انسانی را از اهداف مهم این سیستم بیان کرد.
این مدیرعامل گفت: این دستگاه با ارسال اتوماتیک اطلاعات به پایگاه تحت شبکه امکان پایش لحظه‌ای آب شرب در تاسیسات را فراهم می‌سازد و یک آزمایشگاه تخصصی مکانیزه است که نیاز به کاربر تخصصی ندارد و به راحتی می‌توان از آن در تاسیسات و شهرهای مختلف با کمترین هزینه استفاده کرد.
علیمرادی همچنین به کنتور هوشمند آب اشاره کرد و افزود: از مشکلات مهم شرکت‌های آب و فاضلاب، زمان‌بر بودن امر قرائت کنتورها توسط عوامل انسانی است که هزینه‌ها و خطاهای مربوط به خود را دارد.
وی بیان کرد: در سال‌های اخیر شرکت آبفا، به دنبال راهکاری به‌ منظور اتوماسیون قرائت کنتورها بود که با توجه به وجود بستر شبکه تلفن در سطح کشور استفاده از این شبکه به عنوان راهکاری مناسب برای رسیدن به هدف فوق‌الذکر مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت و نمونه نهایی آن به عنوان یک اختراع ثبت شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خاطرنشان کرد: این پروژه به‌ منظور ایجاد اتوماسیون برای برداشت اطلاعات کنتور آب مشترکین و با هدف سهولت در برداشت اطلاعات مصرف مشترکین و غلبه بر مشکلات قرائت کنتورها طراحی و ساخته شد و می‌تواند از نظر وقت و از نظر اقتصادی صرفه زیادی را به همراه داشته باشد.
علیمرادی عنوان کرد: هدف از این پروژه طراحی و ساخت نمونه کنتور آب با قابلیت ارتباط از طریق شبکه تلفن بود که قابلیت‌های بسیاری مانند عدم نیاز مامور قرائت به درب منازل مشترکین، امنیت و دقت بالا، عدم نیاز به باطری گران قیمت و خاص، علاوه بر مزیت‌های عنوان شده دارد.
این مدیرعامل در پایان بیان کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور بزرگترین رویداد عرصه تحقیقات و پژوهش کشور محسوب می‌شود که پانزدهمین دوره آن در دو بخش پژوهش و فن بازار برگزار شده است.
 حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور صبح امروز در بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور که همزمان با بزرگداشت هفته ملی پژوهش و فناوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شده بود ضمن بازدید از غرفه آبفای خوزستان و آشنایی با دو دستاورد علمی این شرکت در نمایشگاه هفته پژوهش بر حمایت از پروژه‌های علمی ـ تحقیقاتی آبفای خوزستان تاکید کرد.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.