خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر : 17941
Share

ممبینی:تقویت اقدامات کنترلی و پایشی در رابطه با وضعیت بیماری‌های دامی در خوزستان

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: اقدامات کنترلی، پایشی و گزارش‌دهی در رابطه با وضعیت بیماری در گاو و دیگر گونه‌های دامی در سطح استان باید تقویت، به‌روز و مستمر باشد.

 صبح امروز سمینار هفته پژوهش با حضور کارشناسان دامپزشکی استان در محل آمفی تئاتر دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خوزستان در این همایش، پیرامون بیماری سل گاوی که نوعی بیماری عفونی کمپلکس، حاد یا مزمن و با شیوع و حرکت کند است، مطالبی را مطرح کرد.
قریب ممبینی با اشاره به اینکه بیماری سل همواره به‌ عنوان یک معضل اقتصادی، بهداشتی و اجتماعی فرهنگی جدی در جهان و در کشور ما مطرح بوده است، اظهار کرد: اقدامات کنترلی، پایشی و گزارش‌دهی در رابطه با وضعیت بیماری در گاو و دیگر گونه‌های دامی باید تقویت، به‌روز و مستمر باشد.
وی اضافه کرد: همچنین باید مرتباً گزارش‌های مقایسه‌ای پیشرفت وضعیت بیماری منعکس، و محافظت سلامت عمومی و اطمینان عمومی در رابطه با سلامتی محصولات و تولیدات دامی وارده شده به زنجیره مصرف غذایی را به‌ عنوان اهداف ریشه‌کنی سل گاوی دانست.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.