خوانا

پایگاه خبری تحلیلی

» . . .

آخرین اخبار

تاریخ انتشار : ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
کد خبر : 17166
Share

عیدانی:لزوم برون‌سپاری امور شهری آبادان به بخش خصوصی

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان بر لزوم برون سپاری امور شهری به بخش خصوصی تاکید کرد.

حمید حنظل عیدانی در جلسه هماهنگی شورای اسلامی شهرستان آبادان که در محل بخشداری اروندکنار برگزار شد، اظهار کرد: انجام این کار سبب چابک‌تر شدن شهرداری‌ها و رسیدگی بهتر و مطلوب‌تر به مشکلات و مسائل می‌شود ضمن آنکه میزان خدمات‌رسانی به شهروندان را نیز بیشتر و مطلوب‌تر می‌کند.
وی افزود: البته موانع و گیرهایی وجود دارد که هنوز نتوانسته‌ایم به نحو مطلوبی در بحث برون‌سپاری عمل کنیم.
وی با بیان اینکه باید نیازهای هر شهر پس از شناسایی و جمع‌بندی به برنامه تبدیل شود، اظهار کرد: متاسفانه برنامه مشترکی میان شوراهای شهرستان وجود ندارد، مرز ارائه برنامه کامل نیست و باید برای آن راهکار ارائه شود.
وی تصریح کرد: اگر از صفر تا صد نیاز‌ها مشخص شود آنگاه می‌توانیم با اقدام در جهت رفع آن‌ها در سطح دومی از نیاز‌ها کار کنیم.
وی یادآور شد: جلسات شورا باید دستور کار داشته باشند تا بر اساس آن کارکرد و خروجی این جلسات برای مردم ثمربخش باشد.
رئیس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه شورای شهرستان آبادان تاکنون خروجی خوبی برای شهرستان نداشته است، جا دارد رئیس شورای شهرستان آبادان در این خصوص اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی کند که از طریق نماینده خود در شوراهای استان چه کاری را پیگیری و به نتیجه رسانده‌ایم.
عیدانی با تاکید بر حفظ وحدت و همگرای میان شوراهای شهرستان گفت: باید بتوانیم در یک ارتباط نزدیک‌تر با یکدیگر ضمن ارائه و معرفی برنامه‌ها در جهت بهبود وضعیت شهر‌ها و روستاهای خود بکوشیم.
وی افزود: در شورای اسلامی شهر آبادان بسیاری از مشکلات را هنوز نتوانسته‌ایم حل کنیم، مشکلات فراوانی وجود دارد که می‌توانیم به صورت ریشه‌ای آن را حل کنیم آب فاضلاب و غیره اما به نوبه خود از عملکرد خود راضی نیستم.
وی اظهار کرد: عمده خواسته مردم تامین حداقل‌ها است اما در بسیاری از موارد در تامین همین حداقل‌های مورد نیاز مردم هم درمانده‌ایم.
وی تصریح کرد: روزانه تماس‌های زیادی در خصوص مسائل مختلف با شورای شهر گرفته می‌شود که باید مورد بررسی و رفع شوند.
وی یادآور شد: شهر اروندکنار کمبودهای فراوانی دارد، مظلومیت این شهر و مردمانش از نخل‌های سر بریده‌اش که در بدو ورود چشم هر بیننده‌ای را آزار می‌دهد قابل لمس و مشاهده است.
وی ادامه داد: مردم اروندکنار می‌توانند با کاشت پاجوش در کنار این نخل‌های سوخته بار دیگر سرسبزی، شادابی و رونق را به منطقه خود بازگردانند، اگر نگاه بر حفظ آثار جنگی است آن را می‌شود به شیوه‌ای دیگر به انجام رساند.
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان ابراز امیدواری کرد تا با توجه به کمبودهای فراوان و سختی‌هایی که مردم اروند کنار متحمل هستند بتوان از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری سهم خوبی را به مردم این منطقه مرزی اختصاص داد.
عیدانی گفت: زمینه‌های بسیاری برای کار در عرصه خدمات‌رسانی به مردم وجود دارد، اما برنامه‌ریزی‌ها نباید بر اساس استفاده از منابع شهرداری‌ها و دولت انجام شود چون اعتبارات این بخش‌ها محدود و مشکلات فراوان هستند.
وی افزود: راهکار آبادی شهرستان مشارکت بخش خصوصی و آماده‌سازی بسترهای کار و سرمایه‌گذاری برای استقبال از سرمایه‌گذاران است.
وی اظهار کرد: بسترهای کار فراوانی در شهر آبادان برای ورود به بخش خصوصی وجود دارد و تاکنون بیش از 20 سرمایه‌گذار در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند.


پیوند کوتاه :


Telegram

نظرات بینندگان:

نام :
ایمیل :
* نظر:
* کلمه امنیتی:
 
پر کردن فیلد های ستاره دار (*) اجباری است.